The sound of silence

För en dryg timme sen åkte pojkarna till Piteå och nu skriker huset av tystnad. Golven är tomma och undrar var alla leksaker tagit vägen och jag själv funderar på när jag ska våga mig in till stan och King Lear. Där bor det bara stora barn som inte vaknar i ottan, så de sover nog fortfarande. Jag ska bo där i veckan så jag slipper lyssna på tystnaden och undra varför det inte ligger leksaker överallt.

Kotten däremot var inte sentimental. Nu ska pappa och jag och Knytet och faster lämna dig mamma!”

Gråt gråt.

Nej, nu packar jag ihop mina saker och drar. Huset skriker för högt.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Palten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

