Happiness on a kakfat

Jag har alltid trott att smågodis varit min stora akillsehäl. Men efter att ha dietat och räknat kalorier hela sommaren inser jag ju att det är fikat som är det bästa, det finaste, det svåraste att motstå. Det är så trevligt att fika tillsammans med någon helst på ett riktigt konditori, eller att köpa med sig enorma bakverk hem efter att ha gått omkring på stan och fryst i flera timmar och kanske min favorit, att när man får några minuter för sig själv krypa upp i fåtöljen med en latte och något gott hembakt.

Förra veckan bakade jag rocky road brownies till vårt fika på jobbet, och de måste nog vara bland det godaste man kan baka. Om jag var tvungen att bara välja en enda sak att äta, skulle det helt klart bli rocky road brownies. Att äta dem känns som att man har died and gone to heaven och där har man samma ämnesomsättning som Sarah Jessica Parker så man kan äta hur mycket rocky road browiens som helst, och man blir aldrig illamående. Alls.

Det här inlägget postades i Guldkornen. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Happiness on a kakfat

  1. Hanna skriver:

    Ja! Absolut är fika bland det bästa, mysigaste och trevligaste man kan göra. Mer fika och mer SJP-ämnesomsättning åt folket!

  2. Skolfröken skriver:

    Jag har en kompis som aldrig går upp i vikt oavsett vad hon äter eller hur lite hon motionerar. Avis!!!

  3. Malin skriver:

    De måste jag baka, har gjort vanliga rocky road och det är ju sjuuukt gott! Fast dom du sa, dyrt! Fast det är ju iof bra, då kan man inte baka det för ofta 😉

  4. Nocken skriver:

    Jag håller med, fikat är svårast att motstå. Det är ju sällan man blir bjuden på smågodis…

Kommentera

