Sömn, sova, sömnig

Vi hade kommit in en bra flyt med sovandet här hemma. Kotten sov i eget rum och Knytet sov i sin spjälsäng. Men så helt plötsligt började saker och ting förändras. Kotten vaknade nästan varje natt och ropade på mig eftersom han inte våga gå själv. Jag bar över honom och så vaknade Knytet bara för att Kotten ropat. Så då flyttade vi in Kotten säng till oss för att han inte skulle vakna och tjoa på natten. Det funkade… sådär.

Till en början, de första nätterna sov alla som små späda stockar. Men så började Kotten vakna och komma över till oss. Och så började Knytet vakna och komma över till oss. Och jag och Palten låg och balanserade som två böjda gem längst ut på sängkanten. Inte helt bekvämt. Vi måste helt enkelt lyfta tillbaka dem när de kommer över. Men vi är för trötta, för lata. Men i natt kanske…

Fast i natt när jag vaknade och fick se att Knytet låg och sov på Kottens arm och Kotten liksom låg och höll om honom, då tänkte jag att det här är allt värt. All dålig sömn i världen är värd att få se sina två fina pojkar ligga och sova som en liten sammanhållen duo.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Sömn, sova, sömnig

  1. Emmy skriver:

    Jag minns den tiden från när jag är liten. Tänkte förstårs inte på mina föräldrars slit, men så värt den tryggheten det ger! Jag tror att ni är världens bästa föräldrar till era barn! 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Klart man inte tänker på sånt när man är liten. Det är ganska mysigt när de ligger där också, bara att det blir så trångt. Jag tror vi är bättre vissa dagar och sämre vissa dagar. Men så är det väl.

  2. Skolfröken skriver:

    Åå,mysigt. I övrigt har vi det precis som ni, kalabalik varenda natt och vi blir tröttare och tröttare.

    • mrspitepalt skriver:

      Har ni alla tre brudar i sängen då?! För i såna fall ska jag inte klaga 😉 Härligt att ha dig här förresten! Du har varit saknad 🙂

      • Skolfröken skriver:

        I know, ledsen för det. Hemskt mycket på jobbet och sen hade jag en riktig scare som gjorde att jag kopplade bort allt. Lovar bot och bättring och hoppas att jag kan få nya lösenordet?

  3. Sååå mysigt och ja, lite trångt. Men värt allt när dom är sådär fina 😀

  4. grenman skriver:

    det funkar inte att ha kottens säng intill er?

  5. Malin skriver:

    Känner igen det där, fast vi har ju bara en som kommer gåendes på natten. Han ska prompt ligga supernära mamma och det slutar med att jag typ har huvudet på nattduksbordet… Dessutom växer min mage och jag är trött nog även med sömn 😉

    Försöker förtvivlat komma på en bra metod för att somna om i egen säng!

Kommentera

