Kullerbytts-Knytet

När jag och Knytet är på stormarknaden står han i alltid i kundvagnen. Han ser väldigt nöjd ut när han står där och åker med. Håller kanske lite lojt med ena handen om han äter en banan samtidigt, eller stadigt med båda. Men ständigt i vagnen. Tills idag.

Jag gick en meter bort för att hämta något och när jag vänder mig om ser jag hur han häver sig över kanten och kullerbyttar sig rakt ner mot det hårda, hårda stengolvet. I slowmotion kastade jag mig fram och fångade honom precis när han slog i, precis så jag hann fånga upp den största tyngden, men ändå så han nockade i golvet. Han blev ju väldigt ledsen förstås, men mest av rädsla tror jag. Jag hann tänka tusen varv runt och tillbaka igen och hade det inte stått fullt med folk omkring hade jag lugnt börjat grina. Det var inte så jag ville avsluta den här helgen. Men han blev glad igen ganska snabbt och sen åkte vi hem så han kunde kullerbytta ner från soffan och slå i pannan också. Så nu är hela skallen jämnblå.

Jag har bestämt mig för att byta lösenord också. Vill ni hänga på får ni hojta till.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Kullerbytts-Knytet

  1. ja, vi vill hänga på om vi får! 😀

  2. Karin skriver:

    Men hjälp, vem har han fått sin akrobatiska sida ifrån? Stackars knytet och stackars knytets mammas nerver 😉
    Jag vill också gärna ha det nya lösenordet!

  3. Emmy skriver:

    Jag vill gärna ha förmånen att läsa dina blogginlägg!

  4. Linda r skriver:

    Hojt!

  5. sandra skriver:

    Jag vill också hänga på.

    Stackars knytet förresten, det är så otäckt när de trillar men som tur är går det nästan alltid bra.

  6. Maria skriver:

    Jag och Kristoffer läser gärna dina inlägg om vi får. De är så bra! /fancluben

  7. Pulver-Eva skriver:

    Jag hojtar till!

  8. Paula skriver:

    Hojt!
    Ibland är man snabb! Tur att det gick relativt bra ändå!

  9. Carro skriver:

    Läskig automatik… Precis så gjorde en av mina på Ikea och spräckte läppen. Han fick glass av kocken där, och det var ju bra, annars är det inte att rekommendera.
    Förresten, hotar jag också 😉

  10. Barbasyster skriver:

    Hojt!

  11. Ja. Om jag får. Kram.

  12. Linan skriver:

    Visst är det sjukt hur allt kan gå i slowmotion ibland, man kan riktigt se framför sig hur illa allt kan gå. Stackars Knytet! fick höra en kommentar på bvc som jag håller stenhårt vid när det känns som om jag varit lite för långt bort och ändå kunde ana att balansen på lillkillen skulle svika: ”De blir lite kantstötta då och då innan de får full kontroll på kroppen” och det låter ju inte så farligt.

    Om jag får skulle det vara jättekul att få fortsätta följa er.

  13. Malin skriver:

    Jag vill gärna fortsätta hänga på 🙂

  14. pippilotta skriver:

    Kanske är det överdrivet svenskt med alla skydd och regler om hjälm och sånt,vet inte om det fanns när du var liten, men på stenåldern (70-talet), då hade man liksom en hjälm i vadd eller nåt för barn som mer än ofta slog sig, alltså man hade hjälm inomhus!…som min svåger som hade för vana att springa med huvudet före rätt in i väggen (skulle ändå vilja klassa honom som normal idag, fniss). undrar just om det finns någon hjälm för ett stressat och chockat mammahjärta. det är så jäkla kusligt när barnen slår sig. btw, jag vill gärna hänga på om jag får. hej!

  15. Hanna F skriver:

    Ja usch vad läskigt det är när sånt händer. Det går så fort! Jag tycker att jag är en ganska katastroftänkande och pessimistisk person och borde sålunda kunna förutspå såna olyckor som barnen råkar ut för, men senast idag ramlade dottern ner från lilla (med betoning på lilla) rutschkanan i väntrummet på BVC, det var inte ett högt fall, men ändå, hjärtat flyger ju upp i halsgropen. Hur uppmärksam man än är och ständigt närvarande går det ändå inte att skydda dem från allt, verkar det som. Det jobbigaste är nog ändå att man hinner tänka på allt som kunde ha hänt.
    Jag vill mer än gärna få det nya lösenordet förresten. Det är en fröjd att läsa din blogg.

  16. Hanna skriver:

    Vad läskigt! Säkerhetsbälte i kundvagnar kanske inte är en sån dum idé trots allt. Jag vill gärna hänga på. Du kan skicka det på fejjan om jag får vara med 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, det vore nog en smart idé!

      Jag skickar på FB.
      Vet du föresten att om man klickar på din bloggadress så kommer man till en annan blogg? Den du skriver här när du kommenterar alltså, mycket mysko.
      Kram

  17. Sara skriver:

    Jag vill också ha!

Kommentera

