Vad är hemligheten?

Hur i hela fridens namn orkar folk jobba och träna samtidigt? Jag orkar knappt gå till affären efter att jag kommit hem från jobbet. Och jag vill helst inte gå hemifrån när pojkarna är vakna eftersom man ju träffar dem så få timmar ändå. Sen när de väl somnat är det kanske två eller tre timmar innan man måste sova och där vill man ju göra allt det där man inte hinner annars. Plocka undan, läsa en tidning, måla toaletten, läsa bloggar, äta glass, titta på TV. Inte hinner man motionera då.

Idag jobbar jag hemifrån och trots att jag har en timme ”till övers” nu på förmiddagen lyser motivationen med sin frånvaro. Den lyser så starkt att jag blir bländad. Jag vill inte. Icke!

Dessutom är ju faktiskt Palten hemma nu, så det är inte alls så jobbigt som det kommer bli när vi båda arbetar. Kotten är hämtad från förskolan och de har ofta varit en sväng i lekparken. Saker som har behövt köpas från affären är inhandlade. Maten är färdig när jag kommer hem.  Det enda jag behöver göra är att vara och jag orkar ändå ingenting. Skrämmande.

Tur att mitt arbetsrum ligger tre trappor upp.

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad är hemligheten?

  1. Nocken skriver:

    Jag kan inte göra annat än att hålla med… Som tur är har jag också några trappor upp till mitt arbetsrum.
    Kram

Kommentera

