Jag får väl skylla mig själv

Idag blev jag straffad för att jag jobbade så sent igår. Knytet grinade när jag lyfte upp honom och ville bara gå till Palten som han också börjat kalla för mamma. Då grinade jag med. På rikt. Men bara lite snabbt. Och om det beror på PMS eller på att jag just hade suttit i bilkö i en timme, vet jag ej.

Kotten lekte en lek där jag var hans fröken och Palten var hans pappa. Det tyckte jag inte heller var en superskojig lek. Men sen sa han att nu var jag hans mamma igen och vilken tur att vi hittade ett jobb åt dig, mamma! Och då kändes allt lite lättare.

Efter det dansade vi oss svettiga genom att studsa runt i köket om och om igen. Så nu kanske jag är förlåten.  Hoppas jag.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag får väl skylla mig själv

  1. Evasleva skriver:

    Usch, ja sånt är jobbigt men du är nog förlåten! Tänk, vad snabbt det gick nu när du började jobba. Jag hängde inte med alls och nu har du gjort din första vecka! Det kanske känns extra bra med fredag?

  2. Emmy skriver:

    Hoppas att du trivs bra på jobbet, gör du det? 🙂 men skönt att hemma är bäst!

    • mrspitepalt skriver:

      Jodå, det gör jag. Men allt är fortfarande väldigt nytt så jag hinner knappt trivas eller vantrivas.Men hemma är alltid bäst 😀

Kommentera

