Dag 1, check!

Jag tror jag valde fel överdel i morse, det var sjukt långa köer och jag fick köra i 60 minuter istället för 30, och den där nervositeten som aldrig infann sig i går nockade mig ungefär en halvtimme innan jag skulle ha min första lektion på ett och ett halv år. Men jag överlevde det också.  Jag träffade mina mentorselever och hade sen en lååååång lektion med en av mina svenskgrupper. Dessutom träffade jag många kollegor som verkade väldigt trevliga och hjälpsamma.

Sen när dagen var slut fick jag åka hem till min familj. Kotten hurrade och sprang upp för trappan med hårda, snabba fötter när jag öppnade dörren, ”här kommer jag, mamma!”, Knytet log sitt vänaste leende och skrek sitt gällaste skrik för att fira min hemkomst och Palten hade städat, tvättat, lagat mat och färgkoordinerat Kottens t-shirt och strumpor. Överlag var det en mycket bra dag!

Och så alla er som grädden på moset. Som skriver fina, peppande saker, skickar sms och ringer. You guys! 

Det här inlägget postades i Skola. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dag 1, check!

  1. Linda skriver:

    färgkoordinerat! hur lär man sin karl att göra det… berätta genast!

    • mrspitepalt skriver:

      Man skäller på honom i tre år för att han inte färgkoordinerar och så visar man bilder på tillfällen man tycker han lyckats extra dåligt och så skrattar man elakt, och sen en vacker dag – tada, randig och tröja och randiga strumpor i samma färg! Do it!

  2. Skolfröken skriver:

    Heja dig, vad härligt att allt gick bra!

  3. Karin skriver:

    Vad skönt att allt gick bra!

  4. Anna A skriver:

    Fin blogg må jag säga som bara fanns där helt plötsligt.

  5. Carro skriver:

    *nickar gillande*
    Färgkoordinerat minsann 😉

  6. Hanna F skriver:

    Vad kul att allt verkar bra med jobbet. Vilket härligt mottagande du fick när du kom hem! Det är det som är det bästa med att jobba då den andra föräldern är hemma, man slipper stressa med att lämna och hämta på dagis och oftast är man VÄLDIGT efterlängtad när man kommer hem från jobbet.

Kommentera

