De som räknas

Nu har jag strukit fyra olika överdelar inför morgondagen. Alla papper är i ordning och lappen med portkoden jag trodde jag tappat bort är upphittad. Det känns väl kanske annars inte som något gott första intryck att man på tre dagar redan lyckats tappa bort portkoden till skolans huvudentré. Men den låg i mappen hela tiden så, det var ju ingen fara. Dessutom har jag grävt fram ett gammalt tummat pennskrin jag köpte när jag pluggade som jag använde sist jag jobbade. Ska bli mycket intressant att se hur många av pennorna som har torkat på dessa arton månader.

Jag har liksom gått och väntat på att jag ska bli sådär skitskraj och nervös som jag ju borde bli, men jag har inte blivit det. Och när jag gick in för att släcka Kottens lampa nu på kvällen insåg jag att det ju egentligen inte spelar någon roll. Oavsett om eleverna skull vara elaka, kollegorna otrevliga och föräldrarna krävande och dömande, får jag ändå åka hem på eftermiddagen till tre grabbar som tycker jag är toppen. Och det är faktiskt det enda som spelar någon roll. Egentligen.

Fast imorgon precis innan min första lektion, när Kotten är på förskolan, Knytet sover middag och Palten tittar på sitt favoritprogram text-TV, då kommer jag antagligen skita knäck. En hel plåt.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Palten. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till De som räknas

  1. Lycke skriver:

    Vad bra skrivet. det går säkert finfint. du får ta mitt gamla trixtänk, att ta det med en ”klackspark” tänkte så med första pojkvännen och det gick som en dans.. älskade rumpsnacket här nedan 🙂

    kramar Lycke

  2. Emmy skriver:

    Lycka Till! Det går säkert bra 🙂

  3. Karin skriver:

    Hahahaa, du skriver så bra!! Du, det kommer gå bra. Men jag håller alla tummar och tår ändå, för att se till att det verkligen går toppenbra. Kram.

  4. Hanna skriver:

    Lycka till 🙂

  5. Skolfröken skriver:

    Stort lycka till, det kommer gå galant!

  6. Sarah skriver:

    Kommer att gå så himla bra! Jag menar det är ju DU – what´s not to love liksom???

  7. Dr. Snuggles skriver:

    Hur går det??? Bra så klart!!!

  8. Bra inställning. Det är ju det enda som räknas. Faktiskt 🙂

  9. moken skriver:

    Hittat tillbaka till din blogg! Hoppas verkligen att det gick bra idag, är säker på att du kickade ass 🙂 kram på dig

Kommentera

