Helgens äventyr

Helgen spenderade vi i familjen på olika håll. Palten och jag var på bröllop i Skåne och Kotten och Knytet var på kusinhäng i Enskede. Ett och ett halvt dygn var vi åtskilda och trots att det kändes ganska märkligt, var det väldigt härligt också.

Kotten och Knytet var hos Paltens syster, hennes man och deras tre barn. Kotten sov i kojasäng tillsammans med de andra kusinerna, de bastade, åkte båt och Knytet åt tretton köttbullar till middag. De sov bra hela natten, förutom när Kotten vaknade och la sig att sova tillsammans med lillkusinen på två år och farbror Nalle i en nittiosäng. Dagen efter tittade de på film, badade och Knytet var det enda barn som åt couscous och kassler till lunch.

Palten och jag var vuxna och finklädda och bodde i världens dyraste källarrum. Vi åkte bil utan att någon skrek eller grät eller tjatade om legogubbar eller behövde bytas blöja på. Vi stannade till på en antikmarknad i Markaryd, bara för att vi kunde. Vi åt gott, hörde många fina tal och dansade på min kusin och hennes frus vackra bröllop. Och sen lagom till vi höll på att längta ihjäl oss efter pojkarna var vi hemma igen.

Det var en mycket trevlig helg, för oss alla. Pojkarna fick träna på att sova borta, och vi fick leka vuxna några timmar. Träffa trevliga släktingar (varav i alla fall två smygläser min blogg fick jag veta. Kom igen och kommentera nu, Lena och Emmy 😉 ), äta hotellfrukost och sova ända tills åtta. Och precis när man trodde det inte kunde bli bättre märker man att Knytet antagligen saknat en så mycket att han äntligen lärt sig säga mamma. Mamma, that’s me!

Det här inlägget postades i Guldkornen, Knytet, Kotten, Palten. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Helgens äventyr

  1. Hanna skriver:

    Härligt!

  2. Låter härligt! Jag och Pether försöker också komma iväg någon gång men det verkar svårt! 🙂 …och ni får GÄRNA komma hit och leka med den fula bilen nästa gång ni är i krokarna!

    • mrspitepalt skriver:

      Gör det, ni har väl många kompisar i byn, det är bara att skicka iväg Ossian till dem! Och visar jag bilen för Kotten då kommer han aldrig lämna ert hus är jag rädd 😉

  3. Nocken skriver:

    Låter härligt! Både att ha vuxentid o att få längta.

  4. pippilotta skriver:

    vilken drömhelg…jag sitter här och ler.

  5. Evasleva skriver:

    Åh, världens finaste ord! 🙂
    Vad härligt att få vara bara vuxen. Det skulle vi oxkså behöva.

    Kom just på att vi ska vara det nästa vecka en natt. Och då tänkte vi passa på att se Harry Potter! 😉

  6. King Lear skriver:

    Heja Knytet!

  7. Hej! Halkade in precis från en annan blogg och nu ska jag läsa vidare 🙂
    Ha det gott! / Ann-Louise

  8. Kusin vitamin skriver:

    Ännu en släktning som tjuvläser! 🙂 Det var jättekul att ni kom, det uppskattar jag jättemycket! Kram!

  9. Ida skriver:

    Härligt! Vuxentid är så mycket värt men man behöver inte så mycket för att bli påfylld med energi igen. Kram!

  10. Lycke skriver:

    oj vad fint det där sista särskilt, fick en liten klump i halsen. det blir nästan för mycket med all kärlek ibland. och vad skönt för er att leka vuxna, så bra beskrivet. det blir inte så mycket sådant för oss. passar förstås på i bloggen ibland 🙂

    kramar Lycke

Kommentera

