En riktig typ

Förra gången jag skrev in mig hos arbetsförmedlingen (känns som om jag snart är stammis här) var jag tvungen att gå på ett möte. Det enda jag minns av det mötet är att det var en väldigt otrevlig karl där. Stor och bullrig och skällde på folk för att listorna som skickades runt tog för lång tid på sig. Svor och ställde frågor med hög röst. En riktig typ!

Nu är jag här igen och vette sjutton om inte typen också är tillbaka. När jag stod i kö och väntade på att få en nummerlapp hörde jag en basröst bakom mig som gormade ”ska man ha nån nummerlapp eller!?” och nu sitter han två stolar bort och suckar tungt. Han har på tio minuter uttalat sig högt om att kön inte rört sig på en kvart.

Det stör mig. Jag tycker väl inte heller det är kul att sitta och vänta, det gör nog ingen här. Men ingen annan säger något, och han är den som varit här kortast tid. Varför är det alltid stora, karlar (i blåställ, så han är en riktig karlakarl (jag vet att jag är fördomsfull men jag skyller på typen)) som måste låta och väsnas och ta plats? Håll käften och vänta i tystnad som vi andra!

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En riktig typ

  1. Lycke skriver:

    Hu ja! sådana är inte så kul. får trösta dig med att han förmodligen mår dåligt på något sätt, på nåt sätt han förmodligen inte själv kan sätta fingret på. brukar försöka tycka lite synd om dem istället 🙂 men hu för arbetsförmedlingen också, inge kul ställe!!!
    Tack för dina ord också! Visst var det gott med mannen, konstnären. så skön magkänsla också. men inte alltid att man lyckats med det där, att bara gå fram. det räcker ju med en grinig bebis att man går extravägar runt alla människor. Här är skönt idag, riktigt varmt och soligt och vi ska äta sushi, jippey!

    ~Lycke

  2. Dr. Snuggles skriver:

    Ja fy vilken typ!

Kommentera

