Replängdsavstånd

King Lear ringde nyss och berättade att de kommit hem från semestern och det kändes mycket skönt att höra. Jag vill ha storfamiljen nära, och Kotten är likadan. Han har pratat om och längtat efter kusinerna ända sedan vi åkte från västkusten. Igår fick han ett vykort, ett sånt man tar själv med telefonen och skickar via postens hemsida med alla kusinerna på framsidan, och han ville helst sova med kortet under pyjamasen, nära. Han läste det högt för sig själv flera gånger och kom även ut till oss i TV-rummet och skulle läsa det några gånger.

Jag vet inte om det blivit ännu mer nu sen pappa dog, men egentligen började det nog redan när mamma gick bort. Den lilla familj jag har kvar är viktig. Jag vill ha dem på replängdsavstånd. Nu är det ju ett ganska långt rep, speciellt till Barbasyster som envisas med att bo i Uppland, men ändå. Replängd.

Det här inlägget postades i Guldkornen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Replängdsavstånd

  1. King Lear skriver:

    Vi får bo i kollektiv. Det blir bäst så, tycker jag.

  2. King Lear skriver:

    De kan få bo i varsin friggebod på tomten.

Kommentera

