Grattis grattis, where ever you are!

Pappa avskydde att bli firad. Jag minns att vi brukade smita iväg när han fyllde jämnt. Åka bort för att han skulle slippa stå i centrum och bli uppvaktad. Idag skulle han ha fyllt 65. Antagligen hade han ojat och klagat och rymt utomlands för att slippa presenter och besök.

Eftersom han inte är här och kan protestera har vi firat honom genom att äta prinsesstårta och grina. Pappa gillade prinsesstårta. King Lear berättade att han en gång när han var liten åt upp en hel prinsesstårta själv när han fyllde år.

Kotten tyckte det var lite konstigt att vi skulle fira morfar, var var han? När vi dukade började han dela ut smutronrån. Ett till honom, ett till Palten, ett till Knytet, ett till morfar. Då grinade jag ännu mer.

Sen pratade vi om varför jag var ledsen. Jag berättade att jag saknade morfar och att jag var ledsen för att han var död. Kotten berättade att han hittat en schyst traktor i kyrkan när morfar begravdes och då blev han glad. Då skrattade jag, och sen grinade jag lite mer.

Fan, pappa! Jag önskar så att du kunde fått vara här och svära och klaga över alla människor som försökte fira dig. Du hade fått äta hur mycket prinsesstårta som helst. Inga paket, bara tårta och stekt fläsk med löksås. Hör du det?

Jävla cancer-jävel!

Det här inlägget postades i Pappa. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Grattis grattis, where ever you are!

  1. Hanna skriver:

    Ja, jävla, jävla cancer!
    Kramar till dig ♥

  2. Skolfröken skriver:

    Verkligen! Många kramar<3

  3. pippilotta skriver:

    usch för all sorts förjävlig sjukdom som tar dom ifrån oss som vi älskar så. känner igen det där med födelsedags-ojande. min mamma fick liksom lite förväntans-ångest och tyckte bara att allt med födelsedagar var för jäkla jobbigt, särskilt sina egna. kram till dig och ett grattis rakt ut i luften till din pappa som med all säkerhet satt där alldeles bredvid och njöt av att ni åt prinsesstårta på hans dag 🙂

  4. Nocken skriver:

    Kram!

  5. Dr. Snuggles skriver:

    Kramar till dig!

  6. Karin skriver:

    Kram!!!

  7. Sarah skriver:

    Men nu började jag också grina, all kärlek till dig!

  8. Evasleva skriver:

    Vad fint att ni hade kalas för honom. Det tycker jag är bra. Jag ska ta efter det. Och bra att barnen får se att du gråter och varför. Och skönt att man kan bli glad av traktorer också.

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, det känns som en fin tradition. Mamma fyller i juni och pappa i augusti så det är två dagar man kan uppmärksamma. Känns ljusare än deras dödsdagar också.

  9. Linan skriver:

    men åå, nu blev det gråtkalas här också. Många kramar till dig och familjen

  10. hanna skriver:

    fint skrivet! Kram

  11. eva skriver:

    smock rätt i magen känns det när jag läser och som vanligt skriver du så himla bra. Fan vad ont det gör. Cancerhelvete. Bland det elakaste som finns. Men jag tror oxå. att pappa satt där bredvid. det gör jag faktiskt. är du säker på att du inte hörde en svordom? 🙂

Kommentera

