En mammas bekännelse

Vi sitter i bilen på väg till Skansen och plötsligt slår det mig. Hade jag bara kunnat spela olika toner på visselpipa hade jag kunnat vara pappan i Sound of music

20110806-095036.jpg

med den lilla skillnaden att mina barn inte går i raka led och är så där onaturligt väluppfostrade.

Jag älskar att klä mina pojkar i matchande kläder. Det är inte mitt coolaste drag. Men de blir ju så hemskt söta. Som två farbröder på promenad. Eller två matchade brorsor på äventyr.

Jag lär ju antagligen få stå till svars för vad jag har gjort i en avlägsen framtid när båda grabbarna går i terapi. Men den dagen den sorgen. Tills dess är det matchat som gäller. Från topp till tå.

Bara för att förtydliga, jag klär dem inte i matchat varje dag. Bara ibland. När de ska vara extra fina. Och nej, Palten har inte matchande kläder. Tyvärr. Det finns inte i hans storlek…

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En mammas bekännelse

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha, fast de är bra söta.

  2. Karin skriver:

    Då kan kanske våra söner ha gruppterapi tillsammans. Det är ju så gulligt när de matchar!!

  3. hanna skriver:

    Jag har alltid undrat lite över vad som driver folk till det:). Min svägerska gör det och mamma gjorde det. Vi var fyra flickor i likadana kläder, lite olika längd, fast typ likadana ansikten. Lite som the shining. Typ.

    • mrspitepalt skriver:

      Vänta du tills din lilla tös får syskon… eller så är du duktigare än mig. Vi får hoppas. Jag och mina systrar hade aldrig matchade kläder. Så är man ett matchat barn kanske man inte matchar sina egna barn.

Kommentera

