Tolv veckor senare

Tror jag att det är. När semestern rasade på som värst, så där att man börjar glömma bort vilken veckodag det är, glömde jag också av att räkna veckorna ( och kalorierna… ) Dessutom har jag varit utan våg så jag har inte ens kunnat väga mig. Men i och med avslutad semester var det alltså dags för invägning och jag blev mycket glad när vågen visade tre kilo minus sen senaste kollen för drygt en månad sedan. Med tanke på hur god semester det ändå varit med färskt bröd från bageriet, smögenräkor och baguette på balkongen och stora påsar smågodis från bryggans bästa snaskbutik.

Nu har jag bara två kilo kvar till min målvikt på 66 kilo och det känns så jävla bra! Även fast brösten har krympt till nästan obefintlig storlek och magen fortfarande är betydligt större än jag är bekväm med. Det är väldigt mycket lättare att känna sig nöjd med sig själv om man inte har på sig kläder som skär in både fram och bak och upp och ner. Det är också enklare att vara på badstranden och se mammor som kanske är äldre än man själv och fått fler barn och ändå har betydligt mindre magar och större tuttar om man inte känner sig som en strandad sjöko.

En liten fråga bara, att magen liksom tänjt ut sig till en slapp, punkterad badring som bara hänger där, är det något man kan göra någonting åt eller ska man bara gilla läget?

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Tolv veckor senare

  1. Hanna skriver:

    Vad fort tiden går! Det känns inte alls som att det var särskilt längesedan du började din viktnedgång och nu är du nästan framme! Bra jobbat gumman!

  2. Skolfröken skriver:

    Imponerande resultat! Vill också gärna få svar på magfrågan. Folk tjatar om plankan men stämmer det verkligen?

    • mrspitepalt skriver:

      Jag plankar mig hela tiden tycker jag men magen är ändå som en vetedeg tycker jag. Kanske bara att bakskivan under blivit lite hårdare, men ändå. Vetedeg!

  3. susanne.claesson@home.se skriver:

    Gilla läget. Du är jättefin som du är!!!!
    Kram kram kram….
    ”Sannan”

  4. Sarah skriver:

    Jag är så grymt impad, fy fasen vad bra jobbat!!! KRAM

  5. Karin skriver:

    Oj! Jag är otroligt imponerad! Du har verkligen varit duktig som lyckats gå ner så mycket i vikt och på semestern dessutom.

  6. Sandra skriver:

    Bra jobbat! Så himla bra att du lyckats när du i början var så osäker på om du skulle fixa det. Fåfäng som jag är vill jag inte gå ner för mycket/bli vältränad just pga att jag inte vill att brösten ska försvinna.

    Det där med magen kan du ju skriva till Olga Rönnberg om, hon ska ju vara expert. Eller ta till kniven ;). Inte för att det spelar så stor roll.

  7. Imponerande!
    Jag börjar tro att min vetedegsmag kommit för att stanna 😦

  8. Evasleva skriver:

    Wow! Du har verkligen jobbat på bra!
    Den där magen kanske inte blir som innan barn igen, nånsin. Men jag tror också den behöver lite tid på sig att dra ihop sig efter barn och sen viktnedgång. I ”träningsbibel för mammor” står det att man ska undvika solning, rökning och underhålla huden på magen med regelbunden massage och se till att den inte blir torr för att underlätta för huden att återta sin storlek. men att det inte hjälper huden att krympa i sig…
    Vet inte direkt om det var svar.

  9. Lycke skriver:

    oj vad bra du gjort! och jag gillar hur du skriver. Håller också på att förlora mina kilon efter fjärde knotten som är sex månade i dagarna. 28 kilo har rasat av, men så går jag alltid upp 25…bara är så, en del 5 andra 25, och de sista har jag fått kämpa med lite extra den här gången. magen ja! den blir sig nog aldrig riktigt lik, men jag gör sedvanliga situps och mycket trädgårdsarbete som jag gillar, promenader då och då, och den börjar se mer vanlig ut nu..bara lite mer uppsvälld kan jag tycka såhär innan mens, bristningar förstås men äsch! och går det inte och man mår dåligt av det så håller jag med ovan..

    fint här, kramar, Lycke

    • mrspitepalt skriver:

      Tack!

      Imponerande att komma i form efter fjärde graviditeten. Har du fått kämpa efter varje? Jag gick inte ner allt efter första så jag fick ta det den här gången istället. Kändes väl kanske inte helt smart.

      Kram

  10. hanna skriver:

    Imponerande, bra jobbat! jag väger mindre än innan jag blev gravid, så då borde ju allt vara frid och fröjd, men magen fladdrar liksom i vinden på stranden ändå… så jag ställer samma fråga!

Kommentera

