Kalas och kalaskulor

Igår fyllde Knytet ett år. Vi firade genom att skrubba potatis utomhus, äta gräddtårta och öppna paket. Knytet spatserar omkring mycket nu. Han gillar att tugga på grejer han hittar på marken, favoriterna utomhus är äppelkart och småsten. Han pratar inget, eller i alla fall inget man förstår. Ibland kommer det något enstaka ord, men favoritlätet är fortfarande raptorskriket. Jag önskar att det snart ska komma lite fler mänskliga läten istället…

20110718-114240.jpg

Vad gäller min vikt och vägningen finns det egentligen inte så mycket att säga. Jag försöker äta enligt kalorierna även nu, men det är betydligt svårare och tråkigare än vanligt. Dessutom finns det ingen våg där vi är nu så jag har ingen aning om vad jag väger. Men jag funderar inte så jättemycket över det. Det löser sig sen när jag kommer hem. Sommaren är ju väldigt mycket fika, grillat och vin, och det måste det ju få vara. Annars blir det ju ingen skillnad från vanliga vardagen och det känns ganska trist.

Det här inlägget postades i Guldkornen, Knytet, Träning. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kalas och kalaskulor

  1. Hanna F skriver:

    Grattis i efterskott Knytet! Låter som en mysig födelsedag!
    Du verkar ha en mycket sund inställning till din träning och kosthållning. Den ska jag ta efter, har funderat väldigt mycket på träning och mat efter att jag har sett sommarens bikinibilder på mig själv, inga vackra bilder! Trots att det var 10 månader sedan min dotter föddes ser jag väldigt gravid ut och vågen som var nere på 71 kg i slutet av maj är nu uppe i 74 kg igen, dvs det jag vägde innan graviditeten, så jag får ta dina ord som mantra och ta mig i kragen när sommaren är slut och vardagen återvänder. Den inte så orealistiska drömvikten är 68 kg, vilket jag vägde innan jag blev gravid med mitt första barn, den lite mer orealistiska drömvikten är 64 kg, det är den vikt jag har fått för mig skulle passa mig.
    Fortsätt njut av sommarens goda, det ska jag göra.
    Kram

  2. Skolfröken skriver:

    Grattis Knytet, visst grattade jag på Facebook också?
    Självklart ska man få njuta lite på sommaren, när ska man annars få det? Du har ju varit superduktig så länge nu, du måste få leva lite också.

    Du, vilka fina bilder du har, är det er flashiga Mac som gör det så där retro?

  3. eva skriver:

    Inatt kunde jag inte sova, solokvist o mörkrädd som jag är. Helt plötsligt slog det mig där jag låg o vände o vred. Pitepalten! jag har inte läst Pitepaltens blogg! Det måste jag göra imorgon. Ja det måste jag…sen vävde jag ihop detta med mina drömmar och imorse när jag vaknade så var jag helt säker och alldeles övertygad om att du stängt din blogg och försvunnit från nätet och att jag aldrig mer skulle få läsa nåt från dig. Då blev jag väldigt ledsen och nu är jag väldigt glad när jag förstod att det inte var sant. bara en sån sak. Kram oxå. och finfin sommar.

    • mrspitepalt skriver:

      Men din stackare, solo och mörkrädd och så hade du detta att se fram emot. En enorm trist och icke-uppdaterad blogg. Jag skäms! Ska försöka bättre mig nu när semestern börjar närma sig slutet. Jag ska inte försvinna. Men din kommentar gjorde mig väldigt glas, efter att jag skämts förstås 😉

      Kram

Kommentera

