En snabb fråga bara…

Om man vaktar en hamster åt en systerdotter och ska tömma buren och så har man en klåfingrig ettåring, då rekommenderar jag att man är snabb och uppmärksam. Annars kan det bli så att den klåfingriga ettåringen kommer krypande på sina runda knän och sliter loss hamsterns vattenflaska och bestämmer att han är lite törstig och tar sig en slurk. Alltså jag bara säger, det kan bli så.

Och om det skulle råka bli så, exakt hur orolig bör man vara för den klåfingriga ettåringen? Jag tänker inte så orolig. Palten tänker sorkpest. Hur tänker ni?

Det här inlägget postades i Knytet, Palten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En snabb fråga bara…

  1. Hanna skriver:

    Jag tänker lite skit rensar magen och så tar vi ett glas mjölk på det. För mjölk är bra för magen.

  2. pippilotta skriver:

    ha ha, jag tänker…tur att han inte satte sitt lilla knä på hamstern, det skulle ju kunna hända 🙂

  3. Skolfröken skriver:

    Usch, jag hade nojat ihjäl mig och ringt vårdguiden. Men så är jag hypokondriker också;-)

  4. King Lear skriver:

    Oj då! Bäst vi kommer hem och tar hand om det där lilla krypet snart! Han verkar ställa till en del bekymmer, så liten han är. Joppe, alltså. Men Palten blir väl ledsen när han inte längre får vara extrahusse, förstås.
    Håll Knytet borta från matskålen bara, för den brukar ju Joppe sitta i när han äter. Jag är inte helt säker på hans bordskick, och till skillnad från Knytet han har ju ingen blöja …

Kommentera

