En vän i nöd

Tack och lov att bloggvärlden finns! Tänk vad mycket trevligt som följer med den. Man får vädra sina egna knasiga tankar och idéer och man får även ta del av andras. Dessutom lär man känna så många härliga människor. En av dessa är Sarah, vars blogg jag följt i flera år och som jag nu även lärt känna IRL när hon och hennes familj flyttade till ett hus nära vårt.

Sarah måste vara en av världens snällaste människor. Vi ska åka bort på semester och insåg härom dagen att alla våra vanliga post- och blomvakter är bortresta. Våra systrar är också bortresta alternativt bor för långt bort, och samma sak med andra vänner. Men så kom jag att tänka på Sarah, skulle jag vara så fräck att jag bad Sarah om hjälp, trots att vi bara känt varandra i ett halvår ungefär? Ja, det skulle jag visst. Och Sarah blev ju lite satt på pottkanten (Sorry!) när jag ringde och frågade och sen är hon ju som sagt så där väldigt snäll, så hon sa visst det kan jag göra!

Tänk va, bara genom att dela med sig av sina egna tankar på nätet och läsa vad någon annan går och fnular på och sen hitta en gemensam nämnare i form av tillexempel skola eller inredningsstil har man skaffat sig en vän, och en väldigt snäll sådan! Det är bra grejer det! Tack igen, Sarah!

Det här inlägget postades i Guldkornen, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

Kommentera

