Åtta veckor senare

Nu har det gått två veckor igen och det var med viss ångest jag ställde mig på vågen. Men det gick inte alltför illa, plus minus noll vilket väl får räknas som godkänt med tanke på att Piteåvistelsen innehöll både födelsedagskalas, midsommarafton samt en eller sju sorters kakor.

Vikten är alltså 71, vilket innebär åtta kg ner från starten. Det lär nog gå ganska segt här på slutet. Dels eftersom det är sommar och semester och dela för att det är så få kalorier man får äta per dag. Dryga 1300 kalorier, och det innebär inga utsvävningar om man inte jobbat lite för det först. Det är nästan så jag är lite glad att jag inte gått ner något för det skulle inneburit att jag skulle äta ännu färre kalorier.

Dessutom tog jag midjemåttet och där var det roligare resultat, 80 cm, vilket är 4 cm ner från förra mätningen och 8 cm mindre än starten. Överlag är jag mycket nöjd!

Nu ska jag titta på Allsång på Skansen. Men Måns Zelmerlöw!? När hände det? Inte nöjd!

Det här inlägget postades i Knytet, Träning. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Åtta veckor senare

  1. Skolfröken skriver:

    Jo men Måns är väl lite gullig? Heja dig förresten, måttbandet är alltid viktigare än vågen!

  2. Bra jobbat! +/-0 är väldigt bra under de omständigheterna.

  3. Malin skriver:

    Det är ju toppen att kunna hålla plus minus noll på vikten när det är semester och fikabord i varje trädgård! 8 cm i midjan är ju grymt!

    Var räknar du ut kalorimängden?

  4. Dr. Snuggles skriver:

    Jättebra ju!
    Lunch nästa vecka?

  5. Karin skriver:

    Det är grymt bra! Jag är imponerad, på semestern är det extra svårt att hålla sig till sin diet!

Kommentera

