Gata upp och gata ner

Piteå är vackert men när jag går på gågatan på midsommardagens förmiddag känner jag det tydligare än någonsin, detta är varför jag inte bor i en mindre stad

20110625-094920.jpg
Allt är stängt. Allt. Måste alla människor vara fulla på midsommar och sen bakis dagen efter? Kan det inte vara så att en del vill ha alternativ?

Hela min uppväxt gick jag omkring och väntade på att något skulle hända. Gick omkring med en känsla att någonstans sker det, livet, och här går jag och missar allting. Och lite samma sak känner jag när jag går på gågator där allt är stängt. Ångest och stress och ingenstans att ta vägen.

Ta mig hem till IKEA som har öppet till 8 och Kista Centrum som har öppet till typ 10. Varje dag. Ah, den lyckan!

Det här inlägget postades i Navelskåderi, På önskelistan. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Gata upp och gata ner

  1. Malin skriver:

    Ha ha! Så känner jag i större städer när det är stängt. Typ i Norrköping i lördags när vi passerade och letade leksaksaffär. Då får jag nästan panik när det inte finns nåt öppet.

    Här hemma i ministaden njuter jag av tomheten. Att kunna gå kvällspromenad med hundarna och vara helt själv på gågatan, helt kravlöst och härligt!

    Men det är kanske åldern 😉

Kommentera

