Gofika

Har precis varit på besök hos några bekanta till Palten. Det plockades fram leksaker till barnen och dukades upp sju sorters kakor och jag känner inte att jag kan tacka nej. Det känns så otroligt otrevligt och tråkigt att säga ”nej, jag går på diet”. Så nu har det moffats för fullt. Men vad ska man göra? Hur skulle ni ha gjort?

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gofika

  1. Sandra skriver:

    Att tacka nej kanske inte känns så kul, det hade inte jag heller gjort. Dock säger ju ingen hur många kakor som är trevligt/otrevligt att ta så jag hade nog bara tagit en. Win-win, man är trevlig och får smaka gofika samtidigt som dieten inte far åt fanders =).

  2. Barbasyster skriver:

    Du har varit jätteduktigt nu i flera veckor och dieten fortsätter ju, även om du fika lite extra mycket idag. Imorgon kan du ta en extra promenad.

  3. Hanna skriver:

    Klart man ska fika. Det är ju såhär livet ser ut. Ibland fest, ibland motion och nyttigheter. Man kan ju inte sitta där på livets höst och ångra alla kalas man dietade på. Eller?

  4. eva skriver:

    Jo, men jag skulle ta en eller två kakor. det har ingen dött av och inte heller en diet.
    Och jag skriver det nästan varje gång jag är här men det är ju iofsg sällan eftersom jag är som jag är just nu, men du har en alldeles älskvärd blogg. Grattis till att du gått ner 8 kg, och att du kommer i skinnyjeansen, fan så bra gjort! Hurra!!! Och sen tycker jag att det där med Viktor känns lite läskigt och så låter det som om ni ändå har det fint i Norrland visst?
    Kram!!!

  5. Jag hade nog fikat utan att säga något, men kanske försökt att inte äta väldigt många kakor. Men det kan vara svårt om det trugas …

Kommentera

