Ätandet fortsätter

Nu är vi på väg hem. Kvällen började på kyrkogården där vi tänkte lite extra på mamma så här inför mors dag och glade oss åt att så många hade varit och satt blommor efter urnsättningen.

20110528-094639.jpg

Och avslutades med ännu mer tröstätande.

20110528-095104.jpg

Vem orkar bry sig om bilringar och förbröst när man måste brottas med urnsättningar och banankartonger?

Det här inlägget postades i Pappa. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ätandet fortsätter

  1. Nocken skriver:

    Jag håller med, bilringar och förbröst känns ganska banala i sammanhanget.

    Tusen kramar!

  2. Sarah skriver:

    Precis. Perspektiv liksom. Och jag vidhåller fortfarande att du är skitsnygg, och jag har inte sett en tillstymmelse av varken bilringar eller förbröst. Så det så.

  3. Gunnel skriver:

    Var sak har sin tid. Att äta lite smågodis och pizza gör varken till eller från. Vid sådana här tillfällen brukar kroppen dessutom behöva extra energi för det tar på att göra jobbiga saker. Du ska ju orka med dina två små också så jag tror att här är det inte hjärnan utan kroppen som talar.

  4. pippilotta skriver:

    det där med urnsättning är så himla knepigt liksom. minns att jag tänkte – i den där lilla burken ligger mamma. och sen ner i lilla hålet med burken. på med jord, klart.
    Jag har så himla svårt att gå dit också. Vill liksom inte och fattar inte vad jag skall göra där. Kram på dig och tröstät precis så mycket som du vill. Instämmer med ovan talare, kroppen behöver extra energi.

Kommentera

