Banankartonger fulla med smågodid

Vi är i pappas hus och rensar. Två garage fulla med kartonger ända sen mamma dog för femton år sedan. Jag tröstäter mig igenom smågodispåsen för att orka ta mig igenom alla banankartonger.

20110528-033055.jpg

Jag kommer antagligen ångra mig på tisdag. Men nöden har ingen lag och just ju känns det som om banankartongerna inte har något slut.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Pappa, Träning. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Banankartonger fulla med smågodid

  1. Hanna skriver:

    Åh, hjärtat!
    Styrkekramar till dig.

  2. Malin skriver:

    Det låter som ett väldigt giltigt skäl att äta.

    Hoppa du hittar glada, vackra minnen bland tårarna i lådorna!

  3. Karin skriver:

    KRAM!!!!!

  4. Nocken skriver:

    Jobbigt men man kan ju hitta många roliga minnen bland kartonger och bråten. Minnen man inte visste att man hade.
    Kram

  5. pippilotta skriver:

    en stor kram! vilken fin bild mitt i alltihopa.

  6. Ät godis du. Det är lättare att ta en sak i taget. Nu måste du få sörja din pappa, hur det än yttrar sig. Vikt och sådant kan du ta tag i sedan när du orkar.
    Kram!

    • mrspitepalt skriver:

      Jo så är det kanske. Men det är ganska tröttsamt att gå omkring och känna sig fläskig och missnöjd och inte ha några kläder som passar också.

Kommentera

