Suck!

Idag har jag varit extra ilsk och tråkig. Jag skyller dels på mjölkstockningen jag fick igår kväll när jag var ute i trädgården och rensade lite, och dels på att vi i morgon ska ha urnsättning för pappa.

Men oavsett anledning känns det alltid lika trist. Jag vill inte vara ilsk och skrikig. Jag vill vara glad och harmonisk och orka bygga lego och läsa böcker och titta på film med Kotten och bära omkring på Knytet när han skriker sitt raptorskrik. Men jag orkar inte. Jag orkar bara ha dåligt samvete och vara sugen på smågodis och längta efter sommarlov. Suck!

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Pappa. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Suck!

  1. Vi tänker på er imorgon!

  2. Malin skriver:

    Man får ha såna dagar! Oavsett anledning så är vi bara människor och våra barn älskar oss även de suriga dagarna!

  3. Bratwurst skriver:

    Stora kramar! Tänker på er lite extra imorgon.

  4. Pulver-Eva skriver:

    Det är bra att ha sådana dagar tror jag, livet kan tyvärr inte alltid vara som din favoritstatus ”Livet leker”. Men visst är det tråkigt att inte vara glad. Tänker på dig lite extra imorgon vännen.

    • mrspitepalt skriver:

      Livet leker… hurv! Nej, så är väldigt sällan mitt liv. Men vissa dagar önskar man nästan att de skulle vara så. Men bara nästan. När ska vi ses?

  5. pippilotta skriver:

    tänker på dig! kram

  6. FrkPyssel skriver:

    Jag tycker att du ska skippa det dåliga samvetet och bara äta smågodis. Man kan inte alltid orka, speciellt inte med urnsättning och mjölkstockning.

  7. Hanna skriver:

    Kramar ♥

  8. Karin skriver:

    Usch, din stackare! Hoppas att du mår bättre snart och jag tänker lite extra på dig idag! Kram.

  9. Linan skriver:

    Alla har vi jobbiga dagar,man får se det som ett måste för att kunna uppskatta de bra dagarna och njuta av dem extra mycket. Fast man måste också få vara arg, besviken och ledsen när saker inte är som man vill att de ska vara.
    Tänker på dig idag och skickar lite kramar och solsken och hoppas att ni iallafall får ett fint minne av dagen.
    Kram

  10. Skolfröken skriver:

    Förstår att det känns så. Hoppas att allt trots allt varit ok idag. Tänker på dig!

  11. Dr. Snuggles skriver:

    Kramar till er alla

Kommentera

