mrs Glufsepalt

Helgen har gått i matens och ätandets tecken. I fredags var jag ute och åt med några kompisar. Kycklingburgare med pesto och mozzarella på grillad focaccia, smaskigt! På lördagen var det femtioårsfest för min svåger och då åt jag så mycket så det tänker jag inte ens skriva här. Det finns inte tillräckligt mycket plats på bloggen tror jag… Men gott var det! Sen igår var vi inne hos King Lear och gänget igen för att äta upp lite mer av maten och då blev det både glass och choklad. Så nu är det bara att hoppa på tåget igen, ut och gå, äta bra och undvika att hoppa på vågen på några dagar.

Men det var en mycket trevlig och god helg!

Det här inlägget postades i Guldkornen, Träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till mrs Glufsepalt

  1. Skolfröken skriver:

    Men man måste ju leva lite också! Du verkar ju ha superdisciplin i veckorna så ett snedsteg på helgen ibland gör väl inget.

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, egentligen inte. Men jag har så lätt för att när jag väl har fuskat lite en dag så är hela den dagen körd. Då kan man äta hur mycket som helst, och det känns ju lite onödigt.

  2. Karin skriver:

    Man måste få äta lite gott ibland även om man försöker gå ner i vikt. Det svåra tycket jag bara är att om man väl tagit någon kaka eller några bitar godis att sedan stanna där och inte bara fortsätta smaska… Men bra jobbat och fortsätt kämpa!

  3. Evasleva skriver:

    Det är ju som du säger bara att hoppa på tåget igen. Det är ju värdelöst att ha dåligt samvete och gå upp i vikt 😉 Och att hoppa över vågen några dagar brukar kännas bra. Det har jag gjort… 😉

Kommentera

