Crazy thursday

Torsdagarna är vår värsta dag. Palten jobbar sent och det innebär att jag är själv med pojkarna mellan typ sex på morgon och sju på kvällen. Morgonen brukar inte vara någon fara, eller åtminstone inte värre än några andra dagar. Men på eftermiddagen…

Idag var inget undantag. Jag stod och lagade mat, Kotten gnällde om att få prata med den talande katten på min IPhone och Knytet satt i sin barnstol och grinade. Först blev jag klar med Kottens mat, falukorv och makaroner och sen värmde jag en burk mat som jag gav till Knytet samtidigt som jag gjorde klart min egen mat. Idag lyxade jag till det med sallad och grillad halloumi. Mycket gott!

Knytet fortsatte grina och gnälla och om han inte fick mat tillräckligt snabbt skrek han sitt värsta, högsta dinosaurieskrik. Det som får trumhinnorna att vibrera. Om man inte tror man ska bli tokig innan, tror man absolut det när någon har skrikit som en raptor i tjugo minuter. Samtidigt som jag skar grönsaker, stekte halloumi och blev mer och mer hungrig, hann Kotten äta upp sin mat och även Knytet, mellan skriken.

Kotten meddelade att han var klar och tackade för maten och precis när han skulle gå in i badrummet och tvätta händerna sa han ”mamma, jag stoppade upp en makamor i näsan!” ”VA?!” ”Eh, mamma, jag stoppade upp en makamor i näsan” ”Va, men var är den då?” frågade jag och bände runt hans skalle för att försöka hitta den enorma idealmakaronen som inte alls syntes i hans lilla näsborre. ”Eh, den smet i väg….” ”Smet den i väg, men var är den då?” ”I näsan.” Så där fortsatte vi ett tag och jag försökte också få honom att fräsa ut den, men inget kom ut. Så nu är antagligen makamoren på vift inne i kroppen någonstans eller så trodde han bara att han stoppade upp den där. Jag hoppas och tror på det sista alternativet. Vad tror ni, bör jag oroa mig för den försvunna makamoren?

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Crazy thursday

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha, det är nog ingen fara. Tror du inte att du skulle se den om den verkligen satt därinne?

    Jag laddade också ned den där katten, mitt livs misstag! Akta dig för flodhästen också.

    Du är en hjälte som fixar allt så långa dagar, heja dig!

  2. Hanna skriver:

    Jag tror inte att en ynka makamor är någon fara. De är ju ganska hala rackare så den kanske ” hittade rätt”.

  3. Malin skriver:

    Vad lustigt, jag fick mail idag av en kompis vars tvååring gjort detsamma. Hon hittade den inte först men sen kom den ner i munnen.

    Den borde ju landat där om han gjort det…

    Katten är så jobbig. Sixten älskar att skrika till den eftersom den skriker tillbaka, suck!

  4. Karin skriver:

    Usch sådana dagar är jobbiga… Tror inte att du behöver oroa dig, som de andra sagt, den kommer nog ut.

Kommentera

