Ahhhh, you guys!

Tack alla fina, för uppmuntrande hejningar och hurra-rop. Jag hoppas att fortsättningen går lika lätt även om jag ju inser att den inte kommer göra det. Men starten har gått bra och det känns skönt. Skulle jag inte gått ner något alls hade det nog varit väldigt surt att fortsätta.

Jag har inga hemliga tips eller råd att komma med egentligen. Jag har bara undvikit godis och kakor och ätit mycket mindre portioner och mer sallad. Men jag tror inte ni inser hur mycket godis och sött jag åt innan. Jag kunde alltså på fullaste allvar bli lite stressad om jag var på affären och insåg att vi inte hade snask hemma. Något måste inhadlas! Och just lösviktsgodis är min akilleshäl. Idag när jag var på Coop såg jag i deras reklamblad att smågodiset kostade 3,90 kr/kg. Det är ju nästan dumt att inte köpa, som att man förlorar pengar. Ja, ni hör själva…

I helgen var vi hos Paltens mamma och sen hos pappas sambo och då blev det både fika och mat som man inte själv kan råda över. Men det gick bra. Jag åt bara en kaka på vardera ställe och tog halva tallriken med sallad och försökte undvika potatis och pasta så mycket som möjligt. Men det blev inga promenader att tala om heller så det måste jag bli bättre på även när jag inte är hemma.

Ja, just det. I söndagskväll var vi hos en bekant som fyllde år och då bjöd hon på tårta. Man kan ju inte säga nej till födelsedagstårta. Faktiskt. Men jag tog en liten smal bit. Så liten så man knappt såg den om man tittade i rätt vinkel. Och jag höll mig inom mitt dagsintag av kalorier. Så det är ju perfekt. Jag vill kunna leva ungefär som vanligt och bara se ut som en vanlig människa och inte en som ständigt ser gravid ut, alltid i fjärde månaden. För det är bara charmigt om det faktiskt ligger en unge därinne och inte artontusen kilo smågodis.

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Ahhhh, you guys!

  1. Sarah skriver:

    Hjärta dig!

  2. Hanna skriver:

    Jag är precis likadan när godiset är billigt. Varför lixom?
    Så står jag där hemma och mår nästan illa av att jag har vräkt i mig så mycket och ångrar att jag inte la pengarna på frukt istället.
    Men idag har vi ätit jordgubbar 🙂
    Mer frukt åt folket!
    😉

  3. Skolfröken skriver:

    Jag är grymt imponerad, fyra kilo på två veckor! Kämpa på nu!

  4. pippilotta skriver:

    jag riktigt ser hur dom där stuprören åker på och sitter som en smäck!

    • mrspitepalt skriver:

      Vi hoppas det (även om det deprimerande är att de inte ens är stuprörsjeans utan vanliga tjockjeans…) Jag har ett par superskinny jeans också, men de ligger undanlagda i en låda och de var nästan för små till och med när jag var som smalast. Kommer jag i dem kommer jag grina av lycka.

  5. hanna skriver:

    duktigt, jag är hopplöst dålig på att hålla mig borta från kakor och godis.

  6. eva skriver:

    Hurra för dig. Du är min idol. På riktigt.

  7. Evasleva skriver:

    Underbart! Det är ju verkligen fantastiskt! Och det är ju helt rätt tror och tycker jag att man ska kunna äta en kaka och en liten bit tårta också. Annars funkar det inte längden. Då blir det sådär som valigt att man går ner och sen upp igen.

  8. Malin skriver:

    Ja men smågodis är ju sååå gott! Och så blir det en kosntig vana att handla det, annars fattas nåt liksom.

    Sen gör jag en lyxig fruktsallad och känner att det ju är lika gott egentligen, och man slipper dåliga samvetet.

    Så varför gör jag inte så oftare, så himla korkat!

    • mrspitepalt skriver:

      Ja en massa frukt i en skål känns också ganska lyxigt och sött. Men det är ju lite meckigt. Det är enklare att bara hälla upp ur en påse. Man är väl för lat, kanske. Eller jag iaf.

  9. Sarah skriver:

    Det är nyfiken i en strut här igen, kan du inte dela med dig av hur en typisk dag ser ut? Vad du äter och hur mycket du rör på dig?

    Tacksam för all inspiration!

    KRAM

  10. Karin skriver:

    Typsikt…jag som hade hoppats på att du hade hittat den ultimata dieten… Att gå på promenader är inga problem, men jag är fortfarande fast i den där fasen där jag kommer gå under om jag inte får äta godis varje dag. Alltså går det ganska långsamt neråt för min del, suck. Grymt imponerande att du lyckades att fika bara lite grann, det är så svårt tycker jag.

  11. Hanna F skriver:

    Jag är också helt godistokig. Just nu blir det nästan nån sötsak (godis, glass eller kaka) varje dag! Idag till exempel var jag sugen på nåt sött efter lunchen, det började bra för jag hade melon hemma som jag smaskade i mig, men sen tog jag en kopp te och var bara tvungen att äta några kakor till!!!! Det är ju inte hållbart i längden. Jag tror din inställning är helt rätt, det är nog svårt att ändra om sin livsstil helt, för mig skulle det inte heller vara hållbart utan jag måste nog som du försöka dra ner på det onyttiga, men jag kommer nog inte kunna utesluta det helt.

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, men utesluta det helt verkar ju så otroligt trist. Jag tänker mig att jag när jag väl landat på en vikt kanske kan äta lite sött då och då, men nu försöker jag undvika så mycket som möjligt. Fast på lördag ska jag på femtioårsfest och då kommer jag äta gott. Femtioårsfester är ju faktiskt inte varje dag man går på.

  12. Nocken skriver:

    Vad duktig du är! Men jag vet ju att du har det i dig, att bara bestämma sig för ngt och sen göra det. Jag har ju sett dig gå ner i vikt förr :). Ett litet minne från universitetstiden dyker upp… Du och jag köper en sån där liten rund chokladbit. Min är borta på mindre än en sekund och du sitter och tar minibitar i typ en kvart, haha! Den som spar han har! Det var tider det ;).

    • mrspitepalt skriver:

      Jo, att gå ner i vikt kan jag nog göra. Men att stanna på en bra vikt, det är inte lika enkelt.

      Men det är klart man måste spara på sin chokladbit. Inte hålla på och frossa sådär. Skulle jag aldrig göra 😉

      Är ni hemma nu? Hur var det? Vi måste ses!

      • Nocken skriver:

        Ja, vi är hemma nu. Kom hem i lördags. Vi har införskaffat en ny (begagnad) bil så nu kan vi komma till er igen. Vi kan ju höras på telefon om det :).
        För att återknyta till det sista du skrev i inlägget om att man inte vill se gravid ut när ungen är född… En kvinna frågade mig rätt ut i Grekland ”if I was expecting now”. Som tur var hade jag kläder på och kan ju skylla på bylsig tunika. Jag hade legat inne på hotellrummet resten av tiden om hon hade sagt det när jag hade bikini på mig!

      • mrspitepalt skriver:

        Ja, det gör vi!

        MEn den där människan i Grekland, varför gör folk så? Fråga in om inte personen i fråga är typ i åttonde månaden! Fråga inte för att man har en luftig tunika! Morr!

Kommentera

