Smågodis, smågodis…

…min halva av radhuset i förorten för en påse smågodis.

20110513-062237.jpg Trots så här färgglad och god mat är jag idag sjukt sugen på smågodis. Jag skulle lugnt kunna simma omkring i ett helt hav av sura nappar, cola flaskor och chokladbitar likt Joakim von Anka i sitt pengahav. Jag vet inte om det beror på att jag åt två små bitar mörk choklad förut eller om jag kan skylla på PMS, men jag skulle lugnt kunna offra en arm eller ett ben för att få leva resten av livet på enbart smågodis. Men frukt är ju också gott. Eller nåt. Men godis är det INTE!

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Smågodis, smågodis…

  1. Hannah skriver:

    Läste precis nånstans att det tar 2 veckor att bli av med sötsuget, så håll ut. Har man inte ätit socker på en stund så är inte godis särskilt gott, faktiskt.

  2. Dr. Snuggles skriver:

    Håll ut! Det går över! Tror jag…

  3. Gunnel skriver:

    Försök, försök, försök att tänka på något annat. Vad som, dagdröm dig bort, tänk på vad du skulle köpa om du vann 100 miljoner, men tänkt inte på att du är sugen. I alla fall fungerar jag så att börjar jag ens tänka på att jag är sugen, eller läsa recept, är det kört. Då måste jag ha något, om det så bara är kakao och socker utrört i mjölk. Så, nu tänker vi på alla fina saker man kan köpa för 100 miljoner. Och inte hur många tom smågodis ;-)!

    • mrspitepalt skriver:

      Bra tips, jag ska testa. Men som du säger det är ju livsfarligt om man börjar tänka på det eller läsa recept. Då kan man ju lika gärna bara dyka rakt ner i påsen på en gång.

  4. Skolfröken skriver:

    Det såg gott ut! Och håll ut! Jag la av med att äta smörgås (det är min last, kan äta typ fem varje dag) för två veckor sen. Nu äter jag havregrynsgröt och ett kokt ägg varje morgon och frukt eller fil och flingor på kvällen. Det var skitjobbigt i början, nu tänker jag inte på det längre och det har verkligen gjort skillnad i vikt!

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, men mackorna är ju svåra att sluta med. Kanske kan sluta med dem på kvällen, men på morgonen vette sjutton…

      Du är duktig iaf!

Kommentera

