Saker min tvåochetthalvtåring säger, del 3

En morgon när vi hänger framför TVn i väntan på förskolan måste Kotten prompt sitta på mitt armstöd samtidigt som han ligger med huvudet på min mage och drar mig i håret. Jag försöker dricka kaffe och Knytet grinar på golvet. Jag tycker kanske att Kotten kan sitta i soffan istället, men då blir han sur. ”Jag är inte särskilt glad nu!” ”Nähä, varför då då?” ”För du håller bara på och fånar dig med mig!”

Vi är i lekparken och Kotten vill att vi ska leka med något suspekt spel som sitter fast i klätterställningen. Det är röda och svarta bollar på en slags rutbräda. Vi sitter där och försöker komma på hur man spelar när Kotten plötsligt säger ”nej, nu slutar vi prata om gamla tråkigheter!” Eh, ja okej då.

Kotten tittar på tv och plötsligt vänder han sig mot mig och säger ”mamma, förstår du att jag älskar dig?” Tokiga, fina unge!

Vi har köpt present till Barbasysters fästeman Barbapung, en gjutjärnsgryta, och Kotten har varit med och slagit in den. Han har petat och vänt och klämt på det tunga, stoooora paketet. Kalaset kommer och går. Paketet överlämnas och öppnas, men då har Kotten fullt upp att leka med kusinerna. Flera dagar senare när vi ska gå i säng kommer Kotten på något: ”Vad hände med det stora paketet?” ”Vilket stort paket?” Barbapungs paket!” ”Men det har han ju fått redan.” ”Har han öppnat det?” ”Ja.” ”Vad var det i?” och så innan jag hunnit svara fortsätter han ”en jojjo kanske?” En riktig monster-jojjo i såna fall…

Det här inlägget postades i Barnsnack, Kotten. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Saker min tvåochetthalvtåring säger, del 3

  1. Hanna F skriver:

    Ha ha ha underbart!

Kommentera

