Whoppie pie

Whoopie pie är tydligen det senaste i USA, och man vet ju att det folk äter i USA, vill man också äta. Varför skulle de annars vara så feta, om det inte var gott?

De jag bakade igår var den tredje varianten jag provat. Förra gången gjorde jag Whoopie pie med kardemumma och så blåbärsfrosting inuti, men jag blev inte helt nöjd med frostingen. Så gårdagens Whoppie pie är nog favoriten hittintills. Receptet hittade jag här, men det finns en uppsjö olika varianter. Fyllningen blev en variant av Leilas frosting fast istället för citronsaft vispade jag ner en banan tillsammans med smöret. Det blev mycket smaskigt. Helt klart en konkurrent till de lite uttjatade cupcakesen

Det här inlägget postades i Bakat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Whoppie pie

  1. Sarah skriver:

    Jösses så gott! Hoppas jag blir bjuden på fika snart 😉

    KRAM

  2. mrspitepalt skriver:

    Absolut, då får jag ju prova en ny variant.

  3. Sarah skriver:

    JÄJ!

    Kram på dig och lycka till med shoppingen 😉

  4. Evasleva skriver:

    Vad fantastiskt mycket roliga inlägg sen jag tittade in sist! 🙂 Perfekt denna påskvecka på skolan 😉

  5. pippilotta skriver:

    ser förfärligt gott ut:)

  6. Bratwurst skriver:

    Det var galet gott!!

  7. Barbasyster skriver:

    Ojoj! Nu måste jag nog försöka mig på lite Whoppie-bak. Är det så svårt att jag kommer få adhd? Eller mani? Eller bara fetma?

Kommentera

