Reta inte den PMS-björn som bakar

Jag har alltid varit rätt ilsk av mig men sen jag fick barn har det blivit nästan ännu värre. Speciellt efter andra barnet känns det som om PMS inte längre är något diffust och luddigt, PMS innebär arg, argare, mrs Pitepalt. Detta inser Palten, men ändå blir det ibland så fel. Som i förmiddags till exempel.

Vi skulle åka till Bratwurstarna, jag tänkte baka och Kotten ville var med. Men sen när vi väl bakade grinade han mest för att vi inte skulle göra chokladbollar och för att han inte fick äta smör med matskedsmått. Jag ropade upp på Palten flera gånger som låg och hemnetporrsurffade i soffan. ”Kan du kanske vara med Kotten?!” ”Ja….. eh, Kotten kom upp hit. Det finns lego.” Kotten gick inte upp.

Till slut hade jag bakat klart och skulle gå upp men Kotten villa bara stå i skafferiet och grina över något. Mitt tålamod var slut. ”Nu får du komma ner och ta honom!” gormade jag och klampade upp med hårda, runda fötter och Palten gick ner.

Jag gillar att baka och Palten gillar att smaka, och det får han gärna göra. Men när jag bakar för att bjuda, vilket jag ofta gör, brukar jag säga att han kan ta de där fula bitarna. Hörnen eller de som blivit lite bukliga eller trasiga. Varje gång säger jag det. Varje gång.

Den här gången blev det två plåtar av mitt nya favoritbakverk Whoppie pie. Jag var lite stressad så den första plåten var halvfull och alla kakor låg glest isär och var runda och fina, och på den andra var det kaos. Kakorna hade smält ihop och jag fick skära isär dem när de kom ut. Döm då om min förvåning när jag kom ner och möttes av den här synen.

Så här i efterhand inser jag ju att det inte spelar någon som helst roll, men där och då trodde jag faktiskt att mitt huvud skulle explodera. På riktigt.

Det här inlägget postades i Palten. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Reta inte den PMS-björn som bakar

  1. Barbasyster skriver:

    Hahahaha, jag dör! Varför Palten? Varför gör han så? Det är ju underhållande och så, men han lever ju lite farligt..

  2. Pulver-Eva skriver:

    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Kommentera

