En bra dag helt enkelt

Idag styrde jag och Knytet vår kosa mot nya, okända resmål. En lång tur med tunnelbana och en kort tur med tvärbanan ledde oss till helt nya områden och helt nya bekantskaper. Eller nya och nya, vi har i alla fall ”känt” varandra i fyra år, jag och Skolfröken. Men idag var det första gången vi träffades. Ja första gången för Knytet att träffa Lillstumpa och Syster Yster också, men de är ju bara nio och tio månader, så det känns inte lika anmärkningsvärt.

Trots viss nervositet innan gick det utmärkt. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur mycket vi har gemensamt. Båda är lärare och gifta med lärare, vi gifte oss samma år och våra barn är födda samma år, vi har pluggat på samma ort och och våra män är skrämmande lika. Men inte ens Magistern var så sen med att skaffa mobiltelefon som Palten var…

Överlag var det mycket trevligt. Knytet var  supernöjd när han krälade omkring bland de äldre men mindre brudarna, bonkade lite på dem, lekte med deras leksaker och åt upp mat de tappade på golvet. Och jag blev mycket imponerad av Skolfröken som inte bara bjöd på smaskig äppelkaka och gott kaffe utan även parallellmatade småsockorna med hemmagjord barnmat. Om jag ska våga träffa dig igen, Skolfröken, måste jag nog både lära mig att baka surdegsbröd, sy pedagogiska fingerdockor av gamla strumpor och lära mig alla Elsa Beskows barnböcker utantill.

Eller nej förresten. Jag vill ju träffa dig igen, och alla de där sakerna kommer jag aldrig hinna göra. Eller orka. Eller våga. Jag tycker fortfarande det där bergatrollet som ser ut som en tå eller en snopp eller nåt är skitläskigt.

Det här inlägget postades i Guldkornen, Knytet, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En bra dag helt enkelt

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha, då får du gärna lära mig att baka surdegsbröd för det kan inte jag. 🙂 Tack en mycket trevlig dag!

    Kram

  2. Hanna F skriver:

    Underbart roligt inlägg. Skrev precis i skolfrökens blogg att jag tyckte det var så kul att mina två favoritbloggerskor har träffats i verkligheten och att ingen av er verkade vara nån skummis, enligt er själva i alla fall ;o), då kan jag i lugn och ro fortsätta följa båda era bloggar.

Kommentera

