VelociKnytet

Knytet har ett nytt ljud. Eller inte ett ljud, ett skrik. Knytet tycker det är ett mycket praktiskt ljud. Det förmedlar det mesta. Missnöje, glädje, frustration. Det säger allt man behöver säga om man är nio månader. ”Mamma, lyft upp mig!” ”Kotten, kom hit så får jag tugga på dig!” ”Pappa, lek med mig!” ”Titta på mig” ”Ge mig något litet och farligt att tugga på!” ” Jag tänker bajsa nu.” ”Nu har jag bajsat.” ”Det där gick inte så bra.” ”Det där gick bra.” Och så vidare, och så vidare i all evinnerlighet.

Ljudet, eller nej jag menar skriket, låter så här

Ni har hört uttrycket, det är ett ansikte bara en mor kan älska. Det här är skriket inte ens en mor kan älska.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till VelociKnytet

  1. pippilotta skriver:

    HA HA HA! hörselkåpor är mitt heta tips till dig 🙂 haha ha, varför slutade dom göra vänner?

  2. Bratwurst skriver:

    Inget slår ju miniwurstans läte.

Kommentera

