TV-bänk, check!

Eftersom Knytet börjat ta sig runt mer  behövde vi en ny TV-bänk och igår kom Palten hem från jobbet med ett fynd. Han hade stannat till på Missionskyrkans loppis och hittat ett sideboard i teak för 300 kronor. Kanske inte det snyggaste sideboard världen skådat, men alldeles lagom snyggt, skavt och prisvärt för en småbarnsfamilj med två vilda pojkar som gärna går lös med både trähammare, jojjo och tuschpennor.

Nu känns vårt vardagsrum mycket mer inrett än tidigare och jag sitter och funderar på vad man ska ställa vid sidan av TVn. Det ska vara en fin lampa, den här står bara där tillsvidare, och sen något mer. Men vad? Dessa är några alternativ vi har hemma.

Men vissa, till exempel lejonen och pojken vill jag inte ha i barnhands-nivå. Svårt. Vad tycker ni?

Det här inlägget postades i Palten, Radhuset, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till TV-bänk, check!

  1. Martina skriver:

    Snyggt! Jag tror att teakdjuren blir stiliga bredvid teven!

  2. Hanna skriver:

    Jag skulle köra på de hållbara teakdjuren.
    Fast det är klart de överlever ju inte heller vadsomhelst.
    Tufft val.

  3. pippilotta skriver:

    jag tycker bara att det var det SNYGGASTE i tvbänksväg jag sett på år och dar och endast 300 säger du, vilket kap! allt blir väl snyggt där tänker jag:)

  4. Gila skriver:

    Det är ju årets fynd ! Och snyggt som tusan….Grattis!

  5. grenman skriver:

    vad tror du om att ha en lite högre lampa brevid, finns ju teaklampor med tre ben som går ihop högst upp och sen en skärm, vet du hurdana jag menar? tror det skulle vara snyggt och proportionerligt mot tv:n. sen kan man ju sätta dit en barnvänlig figur bredvid.
    men vilket fynd! var det i paltens skolstad?

    • mrspitepalt skriver:

      Menar du en som står på bänken då eller? För vi hade en högre golvlampa där förut, men de är INTE barnvänliga. Vi flyttade på den eftersom Knytet bara kröp omkring och drog i sladden. Men en annan lampa på bänken ska det absolut bli.

  6. grenman skriver:

    Nja jag tänkte på en högre på bänken, men där finns det väl också en sladd att dra i. har inte riktigt kommit in i barnsäkerhetstänket än 🙂

Kommentera

