Dockning pågår

Knytet sover extremt dåligt nu. Det känns som om det har varit en nedåtgående spiral länge, men nu är botten nådd, det måste den vara.

Han har ju alltid haft ganska lätt för att somna, absolut lättare än Kotten. Men nu börjar det vända också. Kanske har det att göra med att han nu kan sätta sig upp i sängen också. Förut låg han bara där och grinade och så efter en liten stund tröttnade han och somnade. Men nu sätter han sig upp, gallskriker, ställer sig på huvudet och fötterna som en uppochnervänd brygga, gallskriker, slänger bort nappen, gallskriker… ja ni fattar.

Sen vaknar han också. Tidigt. Och då snackar jag inte tidigt på morgonen, utan tidigt på natten, innan natten kommit, när det fortfarande är kväll. Igår vaknade han klockan elva och ville inte somna om. Han kunde kanske gå med på att somna om han fick ligga dockad vid bröstet. Men sen när han väl somnat och jag lite snabbt så där försökte flytta upp honom lite i sängen vaknade han och blev skitsur, ”jag tänker fan inte ligga här upp och frysa, dockad ska det vara annars är jag vaken och gallskriker så brorsan också vaknar, jag lovar, det är inte tomma hot!” tycks han säga och då är det bara att lyda. Jag är för trött för att ha två ungar som är vakna och grinar.

Jag vill inte vila på dagen, men jag måste få sova lite på natten. Med dockad unge eller utan.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dockning pågår

  1. Skolfröken skriver:

    Mmmm, kan du säga till om du får några bra tips här, för vi har exakt samma problem. Nu ammar de ju inte längre, men man får pluppa i nappen femtielvatusen gånger varje natt. Och så uppstigning klockan 05.40. Det är lite väl tidigt tycker jag…

    • mrspitepalt skriver:

      Har de svårt att somna om också då när ni måste pluppa i nappen, för det är egentligen det som är fallet här. Man kan få honom att somna om utan tutte, men att stå och bumba på honom i en halvtimme-timme mitt i natten det är inte superskoj. Lättare då att låta honom få som han vill och så kan man slumra vidare. Och innan sex är absolut inte okej att gå upp. Det måste de här -10:orna förstå!

  2. Linan skriver:

    Jag förstår inte varför de inte sover på morgonen, vem går upp 5.15!!! Förstår inte var de generna kommer ifrån, jag är den som är ”morgonpigg” i vår familj och jag går helst inte upp före kl 8 inte ens hunden vill gå upp på morgonen. Funderar på att hämnas om sisådär tretton fjorton år, men jag tror att det räcker med att jag går upp vid 9 och väcker dem då. Mooohahaha! ;P

    Måste bara säga att du har en grymt bra blogg, jättebra och roligt språk och att du kan hitta så mycket finurligheter i sånt som händer varje dag är så härligt!

    • mrspitepalt skriver:

      Att hämnas sen när de bli äldre låter som en bra plan. Jag är på.

      Och tack! Vad glad jag bli, och vad duktig du är som kommentarar 😉

Kommentera

