Ett litet, litet jobb bara…

Varje dag går jag in på Arbetsförmedlingens hemsida och letar efter det där drömjobbet som aldrig dyker upp. Nu har jag börjat leta efter något jobb, vilket som helst. Eller nej, inte vilket som helst. Men ett jobb.

Inte så att jag längtar bort från Knytet och hemmet. Jag trivs prima, tack så mycket! Men till hösten skulle det vara härligt att ha ett eget jobb att gå till. Vara riktig vuxen med portfölj och kalender och någonstans att ta vägen. Förhoppningsvis får jag ett. Om jag har riktig tur är det ett minst ett års vikariat. Har jag superduper tur är det på gymnasiet och om jag är en jädra lottovinnare är det tillsvidaretjänst. Men jag tar vad som helst. En termin på högstadiet, ja tack!

Men ändå ekar det tomt på AMS sida. Inga jobb för sådana som mig. Vore jag förskollärare eller mattelärare skulle det vara superduper, men nu – icke! Det känns lite nedslående faktiskt, och när det väl finns jobb tänker jag instinktivt, äsch, jag kommer säkert ändå inte få det. Men jag letar vidare. I morgon är en annan dag. Säger de som har jobb i alla fall.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, På önskelistan. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett litet, litet jobb bara…

  1. pippilotta skriver:

    ohhh, kanske inte skall klaga på kontorsmiljö då?

  2. Skolfröken skriver:

    Ja, det är verkligen din tur nu!

Kommentera

