Knytet på nya äventyr

Knytet är snart nio månader och nu är lugnet borta i det Paltska hemmet. Jag vet i och för sig inte hur lugnt det varit ändå de senaste två åren, men det har ju i alla fall varit lugnare än nu.

Knytet sitter, kryper, ålar, stoppar saker i munnen, stoppar händerna i saker, välter saker, försöker ställa sig upp mot saker, skriker gällt niomånaders-skrik och charmar damer i butiker. Man har helt klart fullt upp.

Allt som oftast kan man se hur han sitter och spanar på något och sen är han iväg. Målet är antagligen någon av Kottens pusselbitar, en hög golvlampa, smulor eller andra småbitar på golvet. Men en annan favorit är vår väldigt rangliga ”tv-bänk”.Smala stringben och 10 kg klåfingrig unge är ingen bra kombination. Vi måste helt klart skaffa en ny tv-bänk. Jag tänker teak, jag tänker sideboard, jag tänker mitt barns säkerhet för guds skull! Blocket, here I come…

Och om någon undrar varför vår soffa ser så fläckig och ofräsch ut kan jag berätta att det där ni ser är själva soffan under klädseln. Palten åt nämligen en bit Rocky road brownie i soffan i går och då var Knytet framme med sin knubbiga näve och stoppade den först i kakan och sen på soffan, så klädseln ligger i tvätten. Tidigare på dan hade Kotten suttit på pottan och innan Palten hann tömma pottan var Knytet framme med näven även där, och även då blev näven brun och kletig. Jag är mycket glad över att jag var nere i köket och Palten var uppe med killarna och fick sanera.

Aldrig en lugn stund alltså.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Knytet på nya äventyr

  1. Skolfröken skriver:

    Isch! Här är det också full rulle, det är helt omöjligt att hinna med. De kryper ju alltid åt varsitt håll!!!

  2. pippilotta skriver:

    ouh….bruuuunt liksom. tur du hade där 🙂

Kommentera

