mrs Pitepalt goes mrs Efficiency

En sak som slår en när man får barn, och kanske ännu mer nu med barn nummer två, är att man kan vara sjukt effektiv om man vill. Idag skulle jag ringa Viasat för att ordna lite med pappas TV-abonnemang och det visade sig vara ett långt arbete. Jag satt i två telefonköer, pratade med tre olika människor och detta tog 1 timme och 40 minuter. Under tiden hann jag dock även:

*lägga Knytet

*rensa och slänga papper

*plocka ur diskmasiken och röja undan på diskbänken

*sortera skafferiet

*stryka kläder

*lägga in saker i linneskåpet

*samt plocka undan i badrummet.

Inte så illa pinkat måste jag säga. Hade detta varit innan jag fick barn hade jag nog bara suttit där och rullat tummarna och surat. För då vet man att man kan göra allt det där andra efteråt. Man är inte lika tvingad att vara effektiv.

Eller är det bara jag? Andra kanske är supereffektiva oavsett om de har barn eller inte.

Och min nästa fundering är, kommer man bara bli mer och mer effektiv ju fler barn man får. Är det därför de där föräldrarna i Familjen Annorlunda inte ser ut som om de vill ta livet av sig varje vaken stund, för de är så sjukt effektiva så deras dygn består av 240 timmar? Man kan ju hoppas.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Pappa. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till mrs Pitepalt goes mrs Efficiency

  1. King Lear skriver:

    Varför funderar du på det där sista? Och hoppas att man blir mer och mer effektiv för varje barn så att du ska få ett 240-timmarsdygn? Har du siktet inställt på 10? Men jag lovade ju att klippa bort Paltens Märsta-frisyr ändå – du måste inte välja! Det var ett skämt!

  2. Evasleva skriver:

    Det har jag också undrat! Hur går det till?

    Du var i alla fall sjukt effektiv!!

  3. ha ha ha, du e för rolig och galet effektiv, heja heja!

Kommentera

