And the winner is…

En del av renset och röjet består av att säga upp saker. Idag kom det ett brev från Cancerfonden som innehöll lotter från deras rikslotteri. I brevet stod det ”Vi hoppas att du vinner denna månad! Skulle du inte vinna denna gång, tänk på att det ändå finns en vinnare i lotteriet – svensk cancerforskning.”

Jag är ledsen Cancerfonden, jag vet att det inte är ert fel, men ta er i brasan! Jag vet ju vem som inte är en vinnare i det här lotteriet. Trots att jag är säkert på att Cancerfonden gör att jättebra arbete, känns dessa ord som en stor jävla dropkick rakt i hjärtat.

När jag sen ringde för att säga upp pappas prenumeration sa hon jag pratade med ”ja, men det har varit igång länge det här autogirot” och det har det ju. Ialla fall sedan 1996 när mamma dog, men säkert redan innan dess. Hon var ju sjuk i fem år innan hon dog. Och där någonstans började jag grina. Jag bara såg framför mig hur pappa suttit och betalat och skrapat lotter som han aldrig vunnit på i nästan tjugo år och tillslut så är det cancerskrället som är vinnaren ändå.

Jävla, jävla cancer! Vem fan bjöd in dig till lotteriet?

Det här inlägget postades i Pappa. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till And the winner is…

  1. Skolfröken skriver:

    Usch vad hemskt. Förstår hur det måste kännas (tror jag)… Många kramar.

  2. Gudrun skriver:

    Jag förstår att du är arg. Det skulle jag också vara.

  3. Barbasyster skriver:

    Jaha då gråter jag också. Ska det verkligen vara nödvändigt. Det blir ju …så blött. På tröjan och så.

  4. King Lear skriver:

    Och nu gråter jag.

  5. hanna skriver:

    en obehaglig ironi. kram

  6. grenman skriver:

    stor kram

  7. Dr. Snuggles skriver:

    Skit!

Kommentera

