Hönan eller pallen?

Varför är det man själv önskar sig över allt annat, alltid det andra också vill ha? Just nu ligger denna  högst upp på önskelistan. Vi behöver en pall i köket, eftersom Kotten gärna är med i köket och hans stolar är för små och inte köksanpassade.

Dessutom ger den här pallen mig härliga barndomsvibbar eftersom min dagmamma ”Maudan” hade en sån i sitt kök. Den påminner mig om smörgåsrån med kryddost och vaniljglass från ett halvliterspaket där det kändes som om alla bitar var mätta med linjal och varje strösselkorn var uppmätt med matskedsmått.

Men såna här pallar är ju helt omöjliga att få tag i, och skulle man väl få tag i en så kostar den minst 500 kronor, och det känns lite väl mycket. Men varför blir det så? Helt plötsligt bestämmer alla att en sån här pall är det finaste någonsin. Vad kom först, hönan eller pallen?

Det här inlägget postades i På önskelistan. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hönan eller pallen?

  1. grenman skriver:

    Be min lillebror hålla koll på auktionen i byn. Där brukar det dröja några år innan saker blir ”heta”.

    Men det är jättekonstigt fenomen det där, tror det beror mycket på alla inredningsbloggar som ploppar fram. Men man blir påverkad, vi har en keep calm-affisch, letar vimpelspel, har moderna museet-pretto affischerna, hjälp vi har typ alla hypade saker.

  2. Fia skriver:

    jamen det DÄR har jag funderat på många gånger också!

  3. pippilotta skriver:

    precis. vad kom först? det är märkligt det där med trender. Ens egna stil kommer å går liksom. vart 10 år är man inne 🙂 lycka till med jakten! å fina pez i förra inlägget. Min lilla Jill skrek på mig för att jag inte kunde plocka ur dom så att hon kunde leka 🙂 Hon vet vad hon vill JILL!

    • mrspitepalt skriver:

      Klart man vill ha coola pez. Kanske därför man vill ha allt alla andra har, man har bara slutat skrika för att de inte går att plocka ut ur datorn, men annars är känslan likadan.

  4. Dr. Snuggles skriver:

    Alla vill ha samma typ av annorlunda saker. Och vara lite udda på ett likadant sätt. (Minns ni sången?)

    Apropå maudan: lätt o lagom, skogaholmslimpa, köttfärssås utan tomatkross… Malte!

    • mrspitepalt skriver:

      Köttfärssåsen minns jag inte, men mitt starkaste minne annars är varm choklad som man blandade själv av kakao, socker och grädde och så fick man bara smaka ett visst antal skedar.

      Men sången minns jag inte. Jag är inte lika hipp som du.

    • King Lear skriver:

      Wille Craaford. Minns ju jag, som är ungefär lika gammal som Wille. Och minst lika hipp. Eller?

Kommentera

