Den fina (men läskiga?!) vinsten

För några dagar sedan låg det ett vackert paket i brevlådan och efter några minuters betänketid kom jag på att det ju måste vara den fina boken jag vann. Kotten var supernöjd över att få öppna paket och ännu nöjdare när han såg att det var en bok fylld med härliga bilder på vilda djur. Nu läser vi den varje kväll när vi går i säng och Kotten är sitt vanliga rädda jag:

”Många mäniskor  är rädda för spindlar”

”Ja, spindlar tycker ju en del är läskiga.”

”Alla människor är rädda för tigrar.”

”Ja, tigrar är ju ganska farliga”

”Folk är rädda för krokodiler.”

”Ja, krokodilder kan ju vara lite otäcka.”

”Alla människor är rädda för myror.”

”Nej, men myror är ju inte farliga.”

”Folk är rädda för pingviner.”

”….”

Hur har ungen kunnat bli så skraj?

Men boken är ialla fall väldigt uppskattad både av stor och liten. Fina bilder, härliga färger och text med rim är alltid bra. Jag är så glad att jag vann, tack Fia!

Det här inlägget postades i Kotten, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Den fina (men läskiga?!) vinsten

  1. pippilotta skriver:

    Grattis till dig! Själv vann jag ett du är bra kort av fröknarna:) kolla här http://magdaloony.blogspot.com/2011/03/dags-for-ny-utlottning.html
    ha en fin helg!

  2. pippilotta skriver:

    glömde säga…tänkte på dig och din fina kudde när jag såg detta, http://abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/2011/03/something-old-daily-outfit.html

  3. 98:an skriver:

    Det finns mycket läskit i världen….

  4. Fia skriver:

    åh, vad roligt att ni tycker om! får kanske mejla förlaget dock med förslag till alternativa texter, tex: ”hon får aldrig nånsin svindel och snäll mot alla är min spindel” eller ”klädd i frack och fredagsfin, att kramas gillar min pingvin”? 😉

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, vi kan ju läsa lite alternativa texter ibland. Eller helt enkelt köpa boken om tama djur och hoppas att de inte är lika ”skrämmande”.

Kommentera

