Jag vill skriva, men jag orkar inte

Jag vill skriva ett långt inlägg om hur trevligt jag och Knytet hade igår på vår promenad med mrs Lucky och hennes Beppe och hur otrevlig den där baristan på Wayne’s i Vällingby (gå inte dit!) var mot en stackars dam och hur dagens nya planer skiljer sig från de ursprungliga planerna för dagen (ursprunlig plan – baka surdegsbröd, titta på TV, hänga med Knytet. Ny plan – vara barnvakt åt lillkusinen igen, ha Kotten hemma, medla i leksaksfight och steka köttbullar) och om att vi verkligen måste köpa en dator nu innan jag förlorar förståndet eftersom jag känner mig alldeles avfjärmad från världen (kanske i morgon!!) men jag orkar inte.

Knytet har bestämt sig för att första matningen på natten också innebär morgon, och även om jag lyckas skjuta på den till fyra-fem så är det INTE trevligt. När man stiger upp och inser att Bolibompa inte ens börjat än, då är man uppe tidigt!

Nu måste jag göra en latte stor nog att stoppa ner hela huvudet i och ladda mentalt för dagen.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag vill skriva, men jag orkar inte

  1. Skolfröken skriver:

    Ja, det är brutalt! Hur fan ska man göra! Vi ska nu försöka få dem att bara sova en timme på fm och kanske 30min på em och sen försöka skjuta på läggningen till kl 21. Men det kommer bergis inte göra någon som helst skillnad:-(

  2. Barbasyster skriver:

    Nejmen stackars FruPalt! Låter som om du har det lite jobbigt. Och som grädden på moset kommer ytterligare ett syskonbarn ikväll också. Blir du galen?

  3. pippilotta skriver:

    Vila! kanske är det bra att vara lite avfjärmad tänker jag (som också inte orkar). Fast det här med att skriva, kika in hos dig och se hur du har det…det är liksom svårt att låta bli hur trött man än är. Kram…..och ork till dig!

  4. Sarah skriver:

    Ja, det var så mysigt att ses!

    Vilken kämpe du är! Jag vet att du gör ett strålande jobb. Ha en målbild för kvällen – VIN och något gott till det. Se till att du får en sovmorgon imorgon.

    Jag vill verkligen peppa dig, men du kommer ju ändå inte se det förrän den här jobbiga dagen är över… 😉 Vilket betyder att efter du vaknat kl. 12 imorgon, druckit kaffe och läst tidningen så ska ni åka och köpa både dator och iPhone. Basta.

    KRAM!!!

    • mrspitepalt skriver:

      Nu har jag druckit ett glas vin, och jag hoppas Palten är sugen på att stiga upp klockan fem i morgon bitti… Men någon IPhone blir det nog tyvärr inte imorgon, men kanske en dator *peppar, peppar*

      Kram!

Kommentera

