Just call me crazy in the morning!

När man går upp upp sängen klockan fem på morgonen, efter att ha sovit som en kratta hela natten funderar man på flera saker, bland annat:

*är bebisar så söta för att man inte ska ställa ut dem till vargarna när de är skitjobbiga hela nätterna igenom?

*varför pratar alla om att det är otroligt att man skaffar fler barn när förlossningen är så jobbig? Jag skulle lugnt föda barn igen och igen bara jag fick sova emellanåt. Knytet var ute på typ en timme efter vi kommit in på förlossningen och nu sover ungen bara en timme i taget. Jag har alltså hunnit klämma ut nästan fyra kilo unge på den tiden jag nu knappt hinner somna på. Man borde alltså säga att det är otroligt att man skaffar fler barn när sömnbristen är så jobbig. Antagligen blir folk gravida igen eftersom de är för trötta för att använda preventivmedel.

*Kommer jag ha förlorat förståndet ikväll när Palten kommer hem efter att ha jobbat sent och haft utvecklingssamtal? Varför undrar ni kanske, jo jag ska nämligen vara barnvakt till Kotten och Knytets kusin som är ett och ett halvt. Det blir alltså jag och tre killar på snart ett, snart två, och snart tre år. Undrar om läkare gör hembesök för att ”tie the tubes”?

*Behöver jag söka hjälp för mitt beroende när jag ändå känner att det är lite okej att gå upp i ottan eftersom jag då hinner sitta med Paltens dator i några minuter innan han ska åka till jobbet?

*Hur mycket kostar en MacBook Pro egentligen?

*Undrar om det går bussar härifrån till någon datorbutik? Kanske kan jag och pojkarna åka iväg och snabbis och köpa en dator. Det blir nog trevligt. Och inte alls jobbigt.

*Har jag redan förlorat förståndet?

*Har någon en plånbok över jag kan tugga på?

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Just call me crazy in the morning!

  1. Barbasyster skriver:

    Så länge du har trosor på dig när du åker till datorbutiken så är det ganska lugnt.
    Vad gör ni på nätterna?

  2. Skolfröken skriver:

    Haha, brukar du gå ut utan trosor!? Håller med om att förlossningen var det lättaste med att skaffa barn. Hellre en förlossning än RS-virus eller utvecklingssprång eller trots!

    • mrspitepalt skriver:

      Brukar och brukar, bara för att man brukade göra det ibland när man var typ fem år så ska man få höra om det till dödagar. Jag tjatar ju inte om att Barbasyster var världens blygaste unge som gömde sig så fort en skäggig släkting kom på besök eller ugglan Helge var på TV.

  3. *fniss*
    Lycka till med de tre killarna ikväll!

  4. Evasleva skriver:

    Oh… Supermamma! Lycka till!

    jag tycker absolut att du behöver en dator. Så det så!

  5. Ida skriver:

    Hej! Ja alltså sömnen är helt klart det jobbigaste, fattar inte hur man ska orka i så många år till? Längtar så tills E är så stor att jag bara kan sätta på en film och få krypa upp i soffan bredvid henne med en filt över mig, alternativt gå och lägga mig igen. Än så länge bara en avlägsen dröm. Tur som sagt att de är så söta! 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Men hur gammal är hon nu? Kotten har ju varit TV-tokig sen han var typ 1,5-2 år så då har man kunnat såsa i soffan till en film. Så snart kanske det går för er också. Men sen var vi ju knasiga och skaffade en till och då var det bara att börja om igen…

      • Ida skriver:

        Hon är tretton månader och älskar youtube-klipp, så hopp finns! Tur också att H är så morgonpigg. Till sju brukar jag väl få sova för det mesta nuförtiden.

  6. Hanna F skriver:

    Ja förlossningen var ju ett kort kapitel medan det här med sömnbristen känns som det kommer att hålla på i evighet. Jag håller med om allt gällande sömnen, och det känns tusen gånger värre nu med sömnbrist när andra barnet strular på nätterna. Jag är imponerad över hur mycket du orkar fundera på så tidigt på morgonen. Alla föräldrar med sömnbrist förtjänar en present, som en Macbook Pro i ditt fall, det tycker jag nån borde bjuda på, för föräldrapenningen räcker inte så långt (inte med en sjuksköterskelön som grund i alla fall!).
    Hoppas att barnvaktandet gick bra och att sömnen blir bättre. Kram

  7. Barbasyster skriver:

    Men vänta lite nu…fick jag mig en släng av sleven för ugglan Helge och pappas läskiga kusin Christer?! För till mitt försvar vill jag bara säga att de var läskiga. På riktigt.

Kommentera

