I made it through the wilderness…

I morse klockan sju anlände lillkusinen och sen var det fullt röj, med undantag för två sovpauser för alla utom mig och Kotten, till klockan sex när de åkte hem. Jag kan väl säga att jag är lite mör.

Jag har nu också fått en försmak av hur det kommer se ut hemma hos oss om några månader när Knytet har blivit så pass stor att han kan ta sig runt för egen maskin och sno Kottens grejer. Det kommer se ut som efter ett världskrig.

Det här är vrån under vår trapp som jag gjorde om till kök för några månader sedan. Den tyckte killarna var väldigt rolig att leka i. Men inte då steka ägg och servera kaffe, utan kasta saker. Matkrig – the hard way! Det blev ju inte heller bättre av att Knytet satt i sin barnstol och skrattade så han kiknade när det flög muffins och jordgubbar av trä åt alla håll. Tills Knytet har börjat promenera är det jag som kasserar de vackra träleksakerna och köper färgglada lätta mat-saker i plast.

Nu har pojkarna kraschat i säng och i natt sover jag och Kotten i gästrummet och Palten och Vaknabebisen hänger i sovrummet. Kotten var hur trött som helst, men ville som vanligt inte somna utan lite fight först. Han bestämde sig för att sno Knytets napp när jag låg och ammade honom och efter lite brottning fick jag tillbaka den. Då vänder sig ungen till mig och säger ”Hej då, din knasboll!” och sen supersnabbt för att förtydliga ”så säger de på Nasse-filmen, mamma.” Tokiga, fina, jobbiga unge! Du är härlig när du är vaken, men just nu är jag glad att du sover.

Hej då, era knasbollar!

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Radhuset. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I made it through the wilderness…

  1. pippilotta skriver:

    Härlig! vilket finfint kök du har fixat, Kotten, Knytet och kusin-Knottet måste ju vara helknasglada, så klart det blir matkrig …jag vill också leka:)

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, det är bara att komma hit! Skåpet under är fullt med mina gamla My little ponys också så det finns en uppsjö med skojsiga grejer där.

      • pippilotta skriver:

        å herrigu, jag missade ju lite det där med my little pony så nu tar jag igen det allt vad jag orkar. har ju två tjejer i familjen men killen vägrar (ibland spelar det liksom ingen roll hur jämlikt man än vill att det ska vara). Han har verkligen fått en släng av tjejbacill-allergi.
        Ha en riktigt fin dag! och på med conversen 🙂

  2. Skolfröken skriver:

    Jättefin vrå och duktiga du som fixade hela dagen på egen hand! Fick du sova gott?

    • mrspitepalt skriver:

      Tack! JAg sov till fyra något och sen igen till halv sex när Palten kom och hämtade mig. Mycket lättare att gå upp när man inte varit vaken halva natten.

  3. Hanna F skriver:

    Vilken fin hörna du ordnat för pojkarna. Låter som en bra idé att köpa plastgrejer tills vidare.

Kommentera

