Pinnar och rutor

Jag gillar att ha kalas och fest. Inte bara för att man får träffa vänner, äta gott och umgås utan också för att man då blir ”tvingad” att städa och fixa hemma. Jag är annars bra på att skjuta på både dammsugning och färdigställande av projekt. Men om man vet att någon ska komma och hälsa på, då får man den där extraknuffen man behöver.

I helgen gjorde jag äntligen klart två projekt jag funderat på länge. Dels målade jag om en pinnsoffa som Palten köpte på loppis för flera år sen. Den var avlutad men ful och fläckig så den har varit sugen på att bli målad länge och nu är den svart. Dessutom gjorde jag äntligen klart mitt kuddfodral som från början var tänkt att bli en filt.Jag är nu lite sugen på att göra en eller två kompisar till den, den ser lite ensam ut där i soffan. Eller vad tycker ni?

Det här inlägget postades i Pyssel. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Pinnar och rutor

  1. Hanna skriver:

    Superfin soffa 🙂
    Och mysig kudde. Mamma skulle oxå göra en filt med mormorsrutor (till mig). Tyvärr har den inte kommit upp i kuddstorlek. Den har inte ens kommit upp i grytlappsstorlek…

  2. Skolfröken skriver:

    Jättefint! Såklart du ska göra fler!

  3. pippilotta skriver:

    jepp. jag håller med. precis så är det. ingen fest, inget städ 🙂 asså, den soffan, vilket kap! svart och snygg…alla typer av kuddar kommer att passa där 🙂

  4. hanna skriver:

    Blev ju kalasfin den där:)

  5. King Lear skriver:

    Men guuud vad fin soffan blev! Den förtjänade verkligen en ansiktslyftning, den är ju så snygg! Kudden blev förstås också mycket fin, men den har jag ju ingen ”före-bild” av i huvudet, så jag är just nu helt knockad av soffan. När har du hunnit med detta?

  6. Superfin soffa. Avundsjuk!

  7. Gudrun skriver:

    Mycket snygg soffa och mycket snygg kudde. Håller med om att det är tradigt att fästa trådar, bland det värsta jag vet faktiskt, men resultatet blir ju så fint så man får väl stå ut med det ändå.

  8. Hanna F skriver:

    Den där soffan var ju bara såååå snygg! Ja det kommer nog bli finfint med några kompisar till din fina kudde.

Kommentera

