FNs deklaration om de moderliga rättigheterna

Klockan är tio i sex och jag har varit vaken i drygt en timme. Knytet sover extremt dåligt om nätterna och vaknar flera gånger och vill äta och när han väl vaknar för dagen gör han alltid det alldeles för tidigt och alldeles för högljutt. Typ klarvaken kvart i fem och ställer sig upp i krypposition och gör pruttljud med munnen. Detta leder i sin tur till att Kotten vaknar och vill ligga bredvid Knytet och klappa på honom och när detta sker finns det ingen återvändo.

Jädra ungar! Vad håller ni på med? Hur tror ni att man ska kunna ägna sig åt något annat än såseri framför TVn när ni håller på så här? Orkar någon människa motionera och äta nyttigt när man sover som mest två-tre timmar i stöten? Jag somnade runt elva och sen vaknade jag kanske två, tre gånger innan jag vaknade för morgonen och då var klockan inte ens fem. Det är inte mänskligt!

Kära barn, jag skulle vilja påminna er om FNs deklaration om de mänsklig rättigheterna, framförallt artikel 24, men även artikel 5. Denna gäller även för mödrar, så det så!

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till FNs deklaration om de moderliga rättigheterna

  1. King Lear skriver:

    Stackars syster! Jag tycker nog att alla tecken tyder på att båda pojkarna ska sova över hos oss, så att du får sova en hel natt. Du behöver inte oroa dig för mig. Jag får ju sova alla andra nätter. Det får inte du.

  2. Skolfröken skriver:

    Jag vet precis hur det är, man blir ju helt bäng! Ta nu genast King Lear på orden och få lite återhämtning!

  3. Nocken skriver:

    Åh, din stackare! Jag lider med dig för jag har ju precis haft det likadant. Jag började ju tuttvägra Mini Nocken jr och det har faktiskt funkat ok. Han vaknar nu kanske bara två ggr/ natt och det kan gå fler timmar än två mellan. Det är mitt enda råd… Vi (läs barnen) vaknar oxå mellan fem och sex och det är en himla skillnad att gå upp då om man har fått sova någorlunda. Annars blir man ju som du säger: en zombie som inte orkar ngt. Hoppas det blir bättres art iaf! Kram

  4. pippilotta skriver:

    ouch! kan tänka mig att du känner dig riktigt läcker idag då. trevlig helg

  5. Hanna F skriver:

    Usch jag lider med dig. Vissa nätter känns det som jag inte sovit alls när min minsting (6 månader) bestämmer sig för att vakna alldeles för ofta (var tredje timme och ibland varannan timme!). Hon får inte alltid äta, men då måste jag ofta gå upp med henne en stund och bära på henne, och det är inte alltid så lockande mitt i natten. Hoppas det blir bättre för dig snart. Kram!

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, det är nästan jobbigare att vara uppe och försöka få dem att somna än att bara ge dem mat. Fram för mer sömn åt alla mödrar världen över!

Kommentera

