Paltens preeeeecious!

Vår dator gick ju sönder innan jul och vi har tänkt köpa en ny, men eftersom Palten fick sin Mac-bebis från jobbet har vi dator på kvällen och helt plötsligt blev det inte lika akut längre. Men efter att ha haft Palten hemma i fem veckor och med honom även Mac-bebisen har jag vant mig igen, och nu är Palten och bebisen tillbaka på jobbet och jag har abstinens! Det är hemskt men sant.

Fast något som är ännu hemskare att inse är hur mycket man får gjort när man inte har dator. Speciellt när pojkarna bestämmer sig för att vakna klockan sex och Kotten inte ska vara på förskolan förrän klockan nio. Idag har jag tvättat två tvättar, strykt, bakat kakor, skottat, druckit tre lattar (en latte, flera lattar… låter lite hejsan, hur ska det vara?), städat, fikat med två mammagrupps-mammor, tittat på Ice Age 2 och Ice Age 2 och Ice Age 2, läst en tidning, matat min surdeg (matar men den, eller vad gör man? Underhållit min surdeg? Det låter som om jag dragit några schysta Bellmanskämt.), diskat, pratat i telefon, tömt diskmaskinen, lagat mat, hängt med barnen som badar balja, bytt blöjor, slängt sopor, dammsugit och lagt barn.

Inte någon jättebedrift egentligen, men hade jag haft dator hemma hela dagen hade jag kunnat stryka ialla fall hälften av de där punkterna och istället skrivit: läst bloggar, kollat facebook, kollat Tradera, läst bloggar, kollat facebook, kollat Tradera, läst bloggar…

Kanske inte är så dumt att vara datorlös om dagarna ändå? Fast nu ska jag sluta skriva. Måste hinna ta ett varv till på nätet innan jag ska gå i säng…

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Paltens preeeeecious!

  1. pippilotta skriver:

    ha ha ha! känner så väl igen mig. måste nog införa bloggstopp i samma utsträckning som barnen får spelstopp?! fast det är ju så sjukt kul, men man får kankse inte så mycket gjort som man tänkt sig. go kväll i stugan och tack för fina kommentarer.

  2. Sandra skriver:

    Är exakt likadan, hittills har det funkat om jag stänger av internet och låtsas att det är fel hos Telia ;). Sen skulle jag säga en latte, flera lattes.

  3. Skolfröken skriver:

    Hahahaha, detta kunde ha varit skrivet av mig 🙂

    Och jag hade druckit lattar och matat surdegen.

    • mrspitepalt skriver:

      Skönt att höra att man är fler att leva under misär. Eller nåt.

      Och lattarna och matningen kändes rätt. Men sådär på morgonen är man ju inte för skarp.

  4. Evasleva skriver:

    Ja, sådär är det ju!

    jag är i alla fall nöjd med att vi inte hade teve under tiden jag var hemma för då hade jag nog råkat hamna framför kass förmiddagsteve mer än vad som är hälsosamt.

Kommentera

