Vår alldeles egen Mårran-Lisa

Förra veckan fick vi äntligen ändan ur och satte upp stringhyllan som legat i förrådet sen vi flyttade in, vilket är ganska precis ett och ett halvt år nu. Innan var det så här trist

och efteråt blev det så här glatt

Jag vet inte riktigt vad vi ska ha i hyllan så tillsvidare fick det bli ett litet leksaksaltare. Den fina flugsvampslampan fick jag av King Lear i julklapp och Kiss och Bajs sitter där främst för att Kotten inte vill ha dem på rummet längre. Han är nämligen rädd för dem eftersom de har läskiga ögon. Mina mörkrädda och Paltens hariga gener har skapat världens räddaste unge.

Mårran-Lisa hittade jag på Tradera men trodde först att Palten aldrig skulle gå med på att sätta upp den så jag visade den mest för honom för att han skulle skratta lite och sen skulle jag se den försvinna iväg. Men till min förvåning såg han den, skrattade och sa ”den måste vi ha!” Min älskade man, nu har jag lyckats få även dig att bli en Mumin-nörd, det känns bra. Det är den här tjejen, Easy Elsie som gör dem. Den är ful, kul och fantastiskt. Kanske inte finkultur, men det är inte vi heller så det passar perfekt.

Kottens duplolåda pimpade jag med färgad häftplast och jag blev riktigt nöjd faktiskt. Ganska likt originalet om jag får säga det själv

Den uppmärksamme lägger märke till att Kotten tittar på Ice Age på båda före- och efterbilden. Vad kan jag säga, vi är dåliga föräldrar och Kotten är filmtokig. Dessutom tycker jag också filmerna är ganska kul så…

Det här inlägget postades i Pyssel, Radhuset, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vår alldeles egen Mårran-Lisa

  1. Skolfröken skriver:

    Snyggt! Här hemma tittas det mest på Fåret Shaun för tillfället.

  2. pippilotta skriver:

    kiss och bajs kan man alltid lite på! å vilken fin tavla sen då, me like ALOT!

  3. Hanna F skriver:

    Så snyggt du/ni har det hemma! Av alla bilder du har visat från ditt hem att döma i alla fall. Jättesnygg duplosticker, me like. Ice age är ju superbra klart han ska titta på den. Vår son tittar på Madagaskar, en kopia som vi köpte i Thailand så den har inte svenskt tal, men det verkar inte spela så stor roll. Vi är också dåliga föräldrar och har en film- och TVtokig son!

    • mrspitepalt skriver:

      Tack, vad snäll du är!

      Jag har tänkt köpa Madagaskar också, men kör slut på Ice Age först för varje gång han får en ny film så blir han lite besatt.

Kommentera

