Barn som leker affär

Gårdagens föräldramöte gick bra, förutom att enhetschefen frågade en mamma när nästa bebis skulle komma varpå hon svarade ”nej, det är bara fläsk…” Varför frågar man sådana saker om man inte är helt säker?! Det blir ju så grymt pinsamt. Speciellt när man ska ha någon slags professionell roll. Men den tillfrågade mamman verkade ta det ganska coolt. Jag hade ju grinat rakt ner i min plastmugg med kaffe.

Fast jag kan inte låta bli att känna mig som ett barn som leker vuxen i sådana situationer. En pappa hade en sån här mustaschalltså på riktigt, på fullaste allvar, och den nya fröken som ska ta över efter Kottens finaste fröken som har gått i pension blev färdigutbildad tre år innan jag föddes.

Har någon lite monopol pengar att låna ut? Efter det här tänkte jag gå till COOP och leka affär.

Det här inlägget postades i Kotten, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Barn som leker affär

  1. Skolfröken skriver:

    Hahaha! Jag tänkte att man skulle känna sig vuxen när man fyllt trettio men nej…

    Men fy attan vad osmart av chefen! Jag hade också blivit knäckt.

  2. grenman skriver:

    men gud, finns det personer som har sådana mustacher. trodde det bara var i ture sventon.
    jag fick en flaska vin av en kollega för någon månad sen, lite tvärtom, men då undrade jag var han trodde. att jag ätit alldeles för mycket och blivit rejält lönnfet ellervad..

    • mrspitepalt skriver:

      Jag blev också lite förvånad när jag såg honom första gången, men lite glad ändå.

      Vissa personer har ju inge koll helt enkelt, vad gäller gravidmagar.

  3. Evasleva skriver:

    Ja, oj vad det där stämmer. Inte för att jag varit på något föräldramöte än men det kommer ju och det skrämmer mig lite. Jag kan fortfarande komma på mig med -Men oj, va har JAG barn? Ja, just det, det här är ju min unge!

Kommentera

