Det ska va gott å leva, eller hur?

Igår började jag mitt nya liv (för vilken gång i ordningen det vill jag inte ens tänka på, vi kan väl säga så här, hade jag varit katt hade jag varit rökt vid det här laget) och idag är det fettisdagen. Sist mitt nya liv började var det kanelbullens dag. Det är som om högre makter vill att jag ska vara en knubbis hela livet.

Och vem är jag att bråka med högre makter. Tre stycken semlor tillagades därför för några timmar sedan. Kottens med hundlock är redan uppätet men min och Paltens med hackade hasselnötter i mandelmassan står fortfarande och väntar i kylen. Jag ska nämligen vara extremt vuxen om en stund och gå på mitt första föräldramöte som förälder någonsin. Det känns märkligt och lite läskigt. Tur att jag har en semla att trösta mig med när jag kommer hem.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Pyssel. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det ska va gott å leva, eller hur?

  1. pippilotta skriver:

    ser sjukt gott ut! och lycka till på mötet.

  2. Hanna F skriver:

    Fina semlor, jag vill också ha en med hundlock!

Kommentera

