Nya tänder och gamla projekt

Nu har Palten börjat jobba igen efter att varit hemma i några veckor. Det känns väl sådär. Speciellt eftersom Knytet nog håller på att få fler tänder och bara grinar och vill bli buren hela tiden.

Dessutom är jag väldigt less på den här snön och halkan nu. Jag vill ha vår och barmark så man kan promenera bort lite fläsk. Inte för att jag inte tror att det här tröstätandet har fyllt sitt syfte, men det gjorde ju inte precis min postgravida mage snyggare.

Annat jag ägnat mig åt att försöka komma på projekt jag kan göra framför TVn så jag inte bakar en hel sats chokladbollar och äter upp dem under en och samma reklampaus. Just nu håller jag på med projekt mormorsrutor. Det som från början skulle bli en filt till Knytet ska nu bli en kudde till sovrummet. Sen ska jag virka en matta till Kottens rum och brodera Kottens namn i korsstygn på en tröja. Inte lika snabbt och gott som en enda stor chokladboll rullad i kokos, men bättre i längden tror jag.

Det här inlägget postades i Knytet, Pyssel. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nya tänder och gamla projekt

  1. grenman skriver:

    om du vill ha saker att pyssla med kan jag ge dig en drös, jag har tänkt att göra ett vimpelspel i olika färger och sen klä in en lampa (bara stommen eller vad det heter) i samma sorts tyger. men om du känner för att pyssla med detta så kör jag med glädje över en kasse med grejer 🙂
    men jag håller med dig, denna halka är verkligen enerverande, skulle vara så skönt med lite vår nu!
    tack för senast förresten, blomman står i fönstret och lyser upp köket.
    kram

    • mrspitepalt skriver:

      Tack själva! Det var kul att se ert fina hem, hoppas ni kan hålla liv i blomman längre än jag brukar kunna göra 😉

      Jag får sån prestationsångest när jag ska pyssla till andra. Men jag kan absolut göra de där grejerna om du vill. Vimpelspel har jag varit sugen på att göra själv jättelänge, men inte hittat några bra tyger.

      Kram

  2. 98:an skriver:

    Håller verkligen med dig! Kan det inte bli vår snart!? Jag vill slippa snön, och all kallhet!

    Kram

  3. Skolfröken skriver:

    Sy en paketkalender till killarna, eller nåt. Jag tipsar om min favvobok: enkelt att sy av Lotta Jansdotter. Mkt snygga grejer!

    Jag måste också sluta fika hela tiden. Fem kilo till sommaren har jag som mål men är nöjd med tre.

    • mrspitepalt skriver:

      Jag vill helst göra något som man använder på en gång. Paketkalender känns så långt fram i tiden. Jag kommer säkert bli sugen på att göra en i november eller så, men jag ska kolla in den där boken.

      Det känns svårt när man är hemma om dagarna, lättare när man jobbar. Då har man inte samma tid att fika.

  4. pippilotta skriver:

    Mmmm, virka är gott!

Kommentera

